|
|
|
|---|---|
|
Ja är original systemet rostfritt? Måste täta systemet då det läcker ibak kant på ena katten. /Fredrik | |
|
Nix. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Det tycks vara väldigt bra förzinkat om inte annat, då jag aldrig sett ett sönderrostat e36 M3 stystem. Men på E46 M3 är väl 80% av systemet rostfritt?? BMW CS #07491 |
|
|
Jo nog är det inte rötet men svetsarna blir dåliga med åren. Är en katt som läcker men jag känner ingen luft. Men man hör. Frågan är om det går att rädda. Får försöka svetsa. |
|
| Kan väl inte läcka någon annanstans än i svets skarvarna eller. | |
|
Ja förmodligen är det lekage i en svetsfog.. Ta upp den på brygga o låt en vän gasa lite medans du står under o lyssnar vart det läcker.. BMW CS #07491 |
|
|
Jag lyssnade igår men kände inget med handen. Men helt klart dånar det från bakkanten på ena katten. Skruvade ner hela systemet igår. Ska ta med det till jobbet och svetsa alla fogar i veckan. Han även testa nya cat-backet Sjöng fint vill jag lova. Men bilen står uppallad så jag kunde inte testa det under bellastning. /Fredrik |
|
| Har för mig att det inte är rostfritt. Håller dock väldigt länge. Mitt höll i 17100mil när jag sålde min e36-93 förra året. Såg fortfarande fint ut. | |
| Nu är systemet svetsat. Och det är ett ytterhöllje på systemet. Ytterhölljet är inte rostfritt, men innerröret är rostfritt. Så nu vet vi de :0) | |
|
Ingen som vet om e46 grenrör är rostfritt samt flera delar? Vet att sista dämparens ytterhölje kanske inte är av rostfritt stål men mycket roståligt. Kul att veta om någon sitter på denna info? BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.