AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.187

Bil j***n starta inte

Sida 2 av 2
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Jag har en styrbox liggade till en -94 med vanos.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Knutstorp 1.16:52
Ro
1
Rogga
323i touring -96
Har en E36:a (323i Touring -96) som inte heller startar. Allt ser ut som det ska, men Startmotorn varken "klickar" eller går runt!. Körde bilen som vanligt idag, stannade, Sen startar den inte mer.
djhenk
Äntligen ett svar från BMW:
Styrboxen lämnar ingen jord, dvs. en transistor har hälsat hem.. ($$$$)

Niklas;
Styrboxen ska vara tillverkad av Siemens och heta MS40.1
Ringer det i någon klocka?

Vad ska man göra? *suckar*
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det står Siemens MS40.1, 1 744 709 på min box.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Knutstorp 1.16:52
djhenk
dåså mina damer och herrar, får jag lov att presentera den "billiga" lösningen på mitt problem?
Eftersom boxen var till synes död, så tog jag boxen till min elektronik-polare och bände upp skiten med en torx mejsel. (läs Skruvade).
Väl inne bland de två kretskorten kunde man enkelt se att vatten hade varit inne i boxen och ställt till med en god oreda, en massa oxider och annat snusk.
Däribland hittade vi en helt förstörd ledningsbana!
Lite t-röd, fiberpenna, lödtenn och plastsprej senare så var skiten helt återställd och jag rusade över till BMW för att montera boxen..
Behöver jag ens nämna att bilen startade utan problem?
=))
Så håll era dräneringskanaler fria från höstlöv och annat skit för när de är fulla så svämmar vattnet över och rinner så småningom in i styrboxen!

Vill passa på att tacka alla för de schyssta tips som dykt upp under trådens gilla gång.
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Nice, det löste sig fint :)
Tur att det inte var mig det hände som verkligen har noll koll. Hade tvingats att öppna plånboken :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.