|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en styrbox liggade till en -94 med vanos. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
| Har en E36:a (323i Touring -96) som inte heller startar. Allt ser ut som det ska, men Startmotorn varken "klickar" eller går runt!. Körde bilen som vanligt idag, stannade, Sen startar den inte mer. | |
djhenk |
Äntligen ett svar från BMW: Styrboxen lämnar ingen jord, dvs. en transistor har hälsat hem.. ($$$$) Niklas; Styrboxen ska vara tillverkad av Siemens och heta MS40.1 Ringer det i någon klocka? Vad ska man göra? *suckar* |
|
Det står Siemens MS40.1, 1 744 709 på min box. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
djhenk |
dåså mina damer och herrar, får jag lov att presentera den "billiga" lösningen på mitt problem? Eftersom boxen var till synes död, så tog jag boxen till min elektronik-polare och bände upp skiten med en torx mejsel. (läs Skruvade). Väl inne bland de två kretskorten kunde man enkelt se att vatten hade varit inne i boxen och ställt till med en god oreda, en massa oxider och annat snusk. Däribland hittade vi en helt förstörd ledningsbana! Lite t-röd, fiberpenna, lödtenn och plastsprej senare så var skiten helt återställd och jag rusade över till BMW för att montera boxen.. Behöver jag ens nämna att bilen startade utan problem? =)) Så håll era dräneringskanaler fria från höstlöv och annat skit för när de är fulla så svämmar vattnet över och rinner så småningom in i styrboxen! Vill passa på att tacka alla för de schyssta tips som dykt upp under trådens gilla gång. |
|
Nice, det löste sig fint :) Tur att det inte var mig det hände som verkligen har noll koll. Hade tvingats att öppna plånboken :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.