|
|
|
|---|---|
|
Hej, hände en "liten" incident i morse, vilket satte rejäla spår i min högra tröskel på 540in :( Så min fråga är: Hur demonterar man tröskeln? Den ser ut att sitta ihop med resen av karossen, men eftersom tröskeln går att köpa löst som nydel hos bildelsbasen så bör den gå att lossa?? Antar att den är svetsad och sedan spacklad/kittad ihop med resten av karossen? Söker annars en M5 e39 original framfälg och en framskärm om någon säljer. | |
| Jag har fixat en skada på min som fanns vid köp av bilen. Lösningen heter duktig bilplåtslagare samt glidhammare. Då man måste bränna fast kopparstift för att kunna dra, är det en god idé att blåsa tröskeln med Tectyl invändigt efteråt. | |
|
har tänkt att dra ut den med glidhammare provisoriskt, men blir det hyfsat så kanske man fixar den seriöst med lack och allt. Grejen är att jag knappt tror det är möjligt, vi snackar trotoarkant i minst 30-40km/h, vilket har bucklat in typ en meter på tröskeln, ca 10cm djupt. |
|
| Jag vet inte hur E39 är konstruerad i detalj. Men jag kan tänka mig att du skadat något innanför tröskeln om du verkigen tryckt in den 10 cm. Moderna bilar har ofta en helt rak tröskelbalk, som utgör den egentliga tröskeln och sedan en tunn plåt som sitter utanpå för att ge bilen en cool form. Den yttre plåten kan vara punktsvetsad och öven limmad på plats. Lätt att ta bort och inte nämnvärt bärande. Det är säkert inte mer än 15 mm eller så, mellan dessa delar. | |
|
10cm kanske är att ta i, men en hel del intryckt är den i alla fall, och garanterat inte riktbar, beställde i alla fall en ny tröskel idag. Då vi har borrat hål i tröskeln, för att få in en glidhammare (vilket gick utan problem) så har antagligen tröskeln inte blivit intryckt ända in till den bärande balken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.