AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
23.809

vad ska man spela för hip musik i en bmw cab?

Sida 2 av 4
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Varför inte lite klassisk Italo-disco?? T ex Scotch, Ken Laszlo eller Miko Mission...
Sa
22
Sanelito
BMW 318iS -93
Lite rave kan väl inta skada och det ska vara mycket bas.

Tack för mig

Bosnian Trance Expres
Space-X-plorer:

Håller helt med dig!

Bayerische Motoren Werke
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
matz81: Det är inte min stil, lyssnar på MetallicA med ytterst lite bas, är ej BAS narkoman som vissa andra!!!

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
E30poppe
Håller me Cosmos... Enbart hårdrock å lite typ 94a Euro dance...

BMW,BRUDAR,BÄRS Å HÅRDROCK... Vad annars???
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
Cosmos: OK, ja ska tala om för dig att jag i vanliga fall lyssnar på Millencolin, MEN ska det vridas på litet extra när man typ kör genom stan och spanar in fjortisar kör jag med Bubbles eller Eminem. =)
Hårdrock har jag fått nog av, aldrig att jag köper en hårdrocksplatta igen, NEVER.
Skatepunk för mig !!!
li
1.959
liste
535i -89
Jag spelar musik för mig själv och inte för fjortisar, så jag lyssnar på allt mellan dödsmetall och synthpop i bilen.
Visa användare
47
JAG
BMW 323i -84... Sport ;)
Goldfinger -Carry On-, -Happy-, -Open Your Eyes-, -Counting the Days-
Rammstein -Mutter-, -Nebel-, -Du Hast-, -Spieluhr-
NoFx -Truck Stop Blues -, -Linoleum-, -August 8th-, -Freedom Lika Shopping Cart-, -The Death Of John Smith-
Blink 182 -Adams song-, -Stay Together For The Kids-, -M+M’s-, -Dammit-, -Untitled-
Linkin Park -With You-, -Runaway-, -By Myself-, -In The End- osv..
Nada Surf -Popular-
Charta 77 -Lilla björn å lilla tiger-, -Räls av stål-, -Herrarn i sandlådan-, -Vykort från Rio-
Dia Psalma -Luft-, -Tro rätt, tro fel-
Deftones -My own summer-, -Be quiet and drive-
Lit -Miserable-, -Happy-
Junction 18 -June and the ocean-, -Lost in adeline-
Fenix TX -No lie-
Glöm för all del inte att spela lite gamla klasiska ”The king of pop” Michael Jackson låtar typ ”Beat it” å ”Thriller” =P

Så där, då vet ni =D
Har du baslåda skall du fläska på den och köra på lagom volym på stereon. Musiken som passar när du glider fram är Drum & Bass ex. Aphrodite (Bad ass, Woman that rolls), Roni Size (Staircase, Lucky pressure). Stressigt diskanttempo och dov rullande bas. Hade det inte varit en cab hade jag bett dig slita ur stereon och ängnat dig åt bilkörning.

BMWCS [Syd] # 2358
HMS
HL
82
HL
325iM -88
En till bra Drum'n'bass grupp är Dieselboy. Skivan "Project human" är hur bra som helst!
Ja DNB funkar nästan alltid i alla bilar, men för allas trevnad - ta då med Grooverider - Where's jack the ripper!

Annars är ju det som är så oerhört "hippt" idag fint, så kallad elektro-pop, finns överhört mycket bra elektro-pop.

Man får dock inte glömma att man bör spela sådant man gillar, dessutom är det inte så kul att åka runt och spela Snoddas om man bara tycker om Tysk Industri-tjoflöjt.

Vi ska nog inte gå igenom en "genre-surfing" av vad man bör spela i en cab, det tar sån lång tid ;-)
Man ska ha mycket bas´+ diskant så ska man poppa "scooter" fullt...så jävla skönt att köra till!!
Si
765
Simon01
120dM -08
Ska det va nåt så ska det vara lite härlig heavy metal, typ Iron Maiden eller Helloween = )
Annars så är det aldrig fel med lite Creedence när du kör cabat..
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Creedence e helt OK !!! Suzy Q eller nån sån härlig

Christian
**matteus**
Varför inte hårdrock?? Metallica, Pantera å sånt.. D lyssnar ja på iaf..
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Helt rätt Teus Metallica, Pantera åxå lite himpahompa =)

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Ska vi prata CCR så tycker jag att "bad moon rising" är helt bäst!

Bayerische Motoren Werke
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
Det pratas alltför lite kraftfull och snabb skatepunk.
Millencolin - Highway Donkey är bara för bra asså !
SKATE SKA D VA !
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Detta ämne är inte att skämta om!!!! min polare och jag lyssnar på antingen Rammstein på hög volym och med guld halsband eller HIP HOP och är allmänt dräggiga *detta gäller hans 328* Musik som passar i en BMW CAB: Infinite mass, Rammstein, EMINEN *ja vet*

Nästa år BMW 325 med M5 motor o turbo med komplett Stella breddning!!!
Si
765
Simon01
120dM -08
Hela Platinum skivan med CCR är kanon, den kan man inte höra för mycket av
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.