AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.081

Var f-n sitter datalådan till i-driven

hu
9
humpas
X4M -14
Hej, har märkt att vid dimma o fuktig väderlek vill inte i-driven fungera till en början. Allt annat funkar såsom fjärröppning, alla minnena (säte,speglar osv). Det som händer är att man inte får något ljud i stereon, ingen navi och det går inte att markera något med i-driven. Har funderingar om att det har med styrningen till i-driven att göra för när man kört ett tag så är det precis som systemet nollar sig o startar om, så fukar allt igen. Någon som har tips på vad det annars kan vara? O förresten, var f-n sitter datalådan till i-driven?

det är den som cd skivan sticks in i alltså hela stereo enheten.

Relativt vanligt bekymmer - har man tur fungerar allt efter en update, annars är det byta av ccc (som idrive enheten heter) som gäller.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Sitter inbyggd i CCC enheten som mj skriver. Annars kolla om du har fukt i bagageutrymmet under reservhjulsbaljan. Här ligger det en del elektronik.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Troligen har du dåligt batteri. Då stängs automatiskt vissa system ner.
Prova att ladda och se om det blir någon skillnad.

Jag hade själv samma problem förra året. Avhjälptes temporärt med laddning men återkom efter ett tag. Efter att ha bytt ut originalbatteriet har det inte återkommit. Jag har bilen i varmgarage så för mig hade det inte med vädret att göra.

Återstarten skedde nästa på exakt samma ställa varje gång, efter c:a 11 km körning.

**BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.