|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ny på forumet & hoppas de finns någon vänlig själ som vill hjälpa mig med detta problem! För någon vecka sedan så köpte jag mig en 05as 320Ci, mycket nöjd med bilen! Men. När man stänger av torkarna / kör ett singelsvep med dem. Så stannar de ca 2dm ovanför bottenläget! Någon som varit med om detta förut? Vad var problemet? Har testat att byta relä... Mvh Gustav | |
|
*Lyfter* Ingen som varit med om detta? |
|
|
Är det bara då och då detta händer eller är det alltid när torkarna stannar? I det senare fallet kan det vara lika på din bil som på min nämligen att i torkarmotorn sitter en strömbrytare som alltid stänger av motorn i "rätt" läge och att armen på torkarmotorns axel inte sitter fast i rätt läge. Detta justeras enkelt genom att sätta på torkarna och stanna dem så att motorn stannar i sitt parkeringsläge. Sedan skruvas axeln bort från torkarmotorns axel, torkarna ställs i det läge man vill att de skall vara parkerade och till sist skruvas torkaraxeln fast på torkarmotorns axel igen. Per L |
|
|
Ja det händer varje gång. Din förklaring låter absolut rimlig, ska testa! Frågan är bara varför förra ägaren mekat bort länkaget & inte fått det rätt efteråt, men det är en annan historia... Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.