|
|
|
|---|---|
|
Hej, ni som känner igen mig här kanske har läst att jag tidigare inte haft så bra erfarenhet av BMW Bavaria i Vällingby (Tjockholm), även kallade Borgs bil. Jag skriver denna tråd för att revidera den åsikten. Hobbybilen, en vit E39 touring, gick plötsligt inte att starta. Det blev bärgning till Borgs bil, det är bara BMW som kan fixa immobilizers - och jag var jätterädd att de skulle bli groteskt svindyrt. (bilen är ju inte värd så jättemycket, även om den är ganska fin) Men det blev det inte ! Det var så bra gjort av Borgs, så jag vill gärna skriva och berätta detta positiva: en "EWS" (någon form av styrdon) hade gått sönder och måste beställas kodad från tyskland. Den kostade 1100, vilket totalt med felsökning och reparation (byte av det trasiga donet) kostade lite drygt 2000 kronor. Det tycker jag var rimligt !!! Bra gjort Borgs bil, kul !!! | |
| Härligt! Hoppas det har löst sig med dina andra bilar också. | |
|
Mer av dylika historier på detta forum! Bra gjort Lasse, och Borgs Bil! (Bra också att man kan söka och kanske uppskatta reparationskostnader) //CF |
|
| Har hört både bra och dåligt om borgs bil i v-by kul att det löste sig. | |
|
Borgs bil ingår inte längre i Bavaria och säljer inte BMW längre tyvärr. Endast service av BMW. De säljer Land Rover samt Jaguar och Honda numera för er som inte känner till det. BMW CS #07491 |
|
|
Beolab: Borgs Bil ingår numera i Bavaria och det står nästan bara BMW i begagnathallen. /Rickard |
|
| De skall också sluta med Honda... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.