|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder. Vad är rimligt att betala för en Z4 2003 idag? kort info: Import 6-8000 mil Sommar och vinterdäck 18/16" Hardtop Automat Ingen direkt extrautrustning utöver skinn. Vad tror panelen? | |
|
Jag får hem en sån i slutet av mars och hoppas få ut runt 140' för den. Iofs en 3,0 -04 som har gått 10000mil. |
|
|
Ok, tack för svaret. Den jag funderar på är en 2,5l, Gråmetallic. Verkar svårt att få ner den mycket under 150. Är det för mycket? |
|
|
Jag kommer lägga ut min till salu i mitten av april, när den blir reg.besiktad och körklar. Svartmetallic Z4 3,0 -04 18" M6 fälgar, beige skinn, 10000mil. Pris 140'. Intresserad? |
|
|
2.5 och automat drar ner priset väsentligt. Den ska absolut under 150. Jag fick 165' för min sv.sålda 3.0a förra året. Hade gått 10.000 mil. ------- //Lövet |
|
|
Marin: Det låter absolut intressant. Har du möjlighet att maila några foton samt mer info? Andreas: ja, det är vad jag läst också, men de Z4 som finns till salu är oftast dyrare än motsvarande manuella vilket fått mig att undra. Förvisso är annonspris och köppris inte samma sak, men ändå. |
|
|
Jag vet inte om att jag håller med om den uppfattningen. Tycker automatarna ligger lägre i pris. Dock är det svårt att säga något definitivt nu, det är ju så få bilar ute. Själv skulle jag aldrig ens överväga en automatare. Halva Z4ans själ sitter i den manuella växellådan. ------- //Lövet |
|
|
>>Carl Jag har bara en bild och chassienumret, än så länge. Skicka mig din mail, så får du uppgifterna jag har. Fler bilder kommer jag få under nästa vecka. mvh Marin |
|
|
Andreas, ja det kan vara det lilla antalet bilar som gör att det verkar som automaterna är dyrare. Marin: Har skickat meddelande via powerpost till dig. |
|
|
Skulle ett pris på 140-145 vara OK? Ser man till prisbilden på de bilar som finns ute nu verkar det rimligt. Men jag har inte följt prisutvecklingen på Z4 över tid. Brukar priserna dippa när det kommer ut fler bilar senare i vår? |
|
| Du skall alltså köpa? Då är mitt tips att vara likvid, och ge dig ut och titta på privatannonser. Bilhandlarnas annonser ligger ju på från 129 till 201 och därefter pruta hårt och bjuda runt 120 för en ordinär eller 140 för en fin. | |
|
Ja, jag skulle köpa. Dock blev det ändrade planer när jag provkörde en. Jättefin bil, men inte alls rätt för mig tyvärr. Extremt högljudd, spårkänslig, och faktiskt rätt slö är mina intryck av Z4 2,5 med automat. Kanske berodde på däcken (265/35/18 bak) Siktar därför in mig på en något större bil att bruka året om, och sedan en billigare cab att köra sommartid. Skulle f.ö. fått den för lite drygt 140. SoV däck 6k'mil Hardtop mm. Faktiskt väldigt bra skick på den! |
|
| Jag sålde min mars 2011 2,5i 03:a hade gått 6300 mil fick 170.000 . Den var extremt fin | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.