|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har en bmw 750 90a där jag har problem med växellådan. Det låter som ett riktigt dåligt lager där kardan går ihop med v-lådan, jag har lyssnat med stettoskop och kommit fram till att de kommer där ifrån. Någon som vet hur man kan kolla elr om det ens är ett lager där? Och sen hur mäter man oljenivån i lådan? Med elr utan motorn igång? Tack på förhand :) // Daniel | |
| Oljenivån kollar du med motorn igång och oljan i lådan skall ha en temp på 30-50 grader. Se till att du har rätt olja tillgånglig så fyller du på tills det rinner över. OBS! max 50 grader i lådan...... | |
|
Okej tack för de. Om det finns olja i lådan när den är avstängd men inte när den är igång är det bara för att den cirkulerar när den är igång? // Daniel |
|
|
Sitter tydligen ett nållager vid utgående axel, 24 11 1 218 008 kostar 120kr. Jag hittar ingenstans hur man mäter oljan, men gissningsvis ska oljan va varm och med motorn igång. Har du mätsticka? |
|
|
Okej får riva ner kardan och kolla på de. Oljan har jag nog fått klarhet i hur man kollar. Tack för de :) // Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.