|
|
|
|---|---|
|
Vet att 3 serien har samma, men vilka av 3 serien? E36, E46 etc? Bultcirkel är väl slltid OK, med ET kan väl skilja.. Mvh Hosse | |
| Menar att jag hade E60 fälgar på min gamla Z4. Passade fint och satt bara lite längre ut. Kan detta stämma? | |
| Ja bultcirkeln är väl alltid 120/5 om du inte går tillbaka till typ 1993 eller något. Jag tror att alla 3-serie efter 1995 har samma ET. Jag tror även att det då funkar med 1-seriens fälgar. Har själv en 1:a, och reservdelsmannen sa till mig att "i stort sett har Z3-4, 3-serien och 1-serien samma ET. Det kan tydligen diffa +-15 mm också. | |
|
Ok, kanon. ET på 5 serien kan väl inte vara samma som på 1,3 och Z serien eller? Nån som vet vilken ET Z4an har? Mvh Hosse |
|
|
35-40 typ 5-serien har 15-20. ------- //Lövet |
|
|
"Allt" om bultcirkel, nav och ET finns på denna länken: Länk Hoppas den kan vara användbar! /T |
|
|
Finns en klassisk BMW specifik också: Länk ------- //Lövet |
|
|
På jag efter 18-19" till Z4an nu. Liten galen efter att ha julen i bredd med bilen, så jag är sugen på att hoppa rätt på 5 serie fälgar. Nån som vet om hjuldiametern är den samma där som på Z4? tänkte köpa kompletta hjul med däck från 5 serien i så fall. På förhand tack! Mvh Hosse |
|
|
Original däcksdimension på 5-serien är betydligt större än Z4. Mitt förslag är att köpa 3-seriefälgar och sedan använda spacers för att få ut hjulen om du vill. Går du direkt på 5-seriehjul och de inte passar måste du svarva dem för att få upp ET. Skitjobbigt. ------- //Lövet |
|
|
ET skillnad på 20 mm får väl fint plats på en Z4? Har orginala 17" på den nu och den tål helt fint att bygga ut 20-25mm innan den sticker ut av bilen. Om hjul diameteren är olika så måste jag jakta på 5 serie fälgar och 3 serie däck:-) Mvh Hosse |
|
|
Hmm.. Hittat fälgar nu på 2 stk E9Jx19 EH2 (IS 51) och 2 stk E8,5Jx19 EH2 (IS 46). Är IS här det samma som ET? Dessa har suttit på en X3a. Mvh Hosse |
|
|
Ser ut som att E46ans hjul passar. Nånn som vet om centrumhålet är det samma också? Mvh Hosse |
|
|
Ja, de passar rakt av. Z4 E85 är en E46 under skalet ;) ------- //Lövet |
|
|
Kanon! Då blir det 19" idag:-) Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.