|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Efter att hastighetsmätaren i min e34 520i-96 fått spelet (fungerar i jämn fart men pendlar upp och ner under fartökning eller minskning) får jag bita i det sura äpplet och byta. Jag har bara några kilometer till Signalen som har ett par instrumenthus inne, men båda är till en e34 540i-94. Kommer det att fungera rakt av? Jag har min färddator i mittkonsolen och instrumenthuset är inte identiskt, då dels hastighetsmätaren är graderad annorlunda och dels har 540 en annan layout på det digitala med check-grejerna och så. Jag kan tänka mig att mätarna fungerar som de ska, men alla varningslampor som abs, oljetryck osv? Allt annat än hastighetsmätaren fungerar som det ska, och att mätaren är kass har ingen praktisk betydelse då den dels fungerar som den ska i jämn fart (verkar funka även vid fartökningar om man är över 80-85km/h) och dels vet jag vilket varvtal på vilken växel som motsvarar en viss hastighet. Problemet är att jag har en förestående besiktning och jag misstänker starkt att de inte släpper igenom en förvirrad hastighetsmätare.. Vet någon vänlig hur det förhåller sig med de olika mätarhusen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.