|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 540ia -99 som jag har bytt hjullager på bak höger. Det typiska lagerljudet fortsatte efter det och då antog jag att det var vänster som också var dåligt. Åkte på att byta slutväxel "klumpen" för ett tag sen eftersom den rasade. Ljudet fortsatte även efter det och det kommer bakifrån men jag är inte säker på att det är från vänster bak. Kan det vara ett lager till kardanen "mellanlager" eller liknande som ger ifrån sig samma vinande ljud som hjullager gör när dom är dåliga. Inga vibrationer eller dyl. Tänkte kolla om någon varit med om detta innan jag river isär vänster bak och byter lager där. Mvh/ B | |
| det är ju relativt enkelt att avgöra om det är hjullager. i alla fall i de flesta fall. sväng skarp höger-vänster och vänster-höger så märker du om ljudet avtar när hjulet med det dåliga lagret får mindre tyngd på sig (dvs upphör ljudet vid vänstersväng så är det vänster hjullager och vv) | |
| Har kört väldigt lite med bilen men idag var jag och besiktigade den och det blev blanka papper. Inget hjullager anmärktes det på alltså. Har provat och svänga mycket, men jag tycker inte att det avtar oavsett hur jag svänger. Skulle det kunna vara något annat än Stödlager mellanaxel eller vad det heter till kardanen? Det är en kompis som ska riva isär och byta och jag tänkte kolla om någon har haft samma ljud som ett dåligt hjullager, fast det var något annat. Hoppas någon begriper vad jag menar. ;-) | |
| har precis samma vinande oljud från min 525a 02a var in och beställde ett stödlager av bmw i dag är rätt säker på att det är det som felar. sen vet jag inte hur svårt det är att byta det. men lagret kosta strax under 500:- jag fråga vad dom skulle ha för att byta det, då blev det 3800:-, så då blir det till att försöka byta det själv, någon som bytt det och vet hur man ska gå till väga ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.