|
|
|
|---|---|
|
kollat på begagnat från tyska skrot AGM batterier kostar Eu150 och nytt AGM kostar lika mycket !!!!!!! på ebay.de vilka ska man köpa ???? | |
|
Kan du inte köpa ett helt vanligt blybatteri några hundralappar istället då? Finns väl ingen anledning till att köpa ett svindyrt AGM batteri till din 540 (om det är den bilen det gäller)? Tänk på att fraktkostnaden för ett batteri torde bli ganska högt eftersom de är så tunga. // Erik |
|
| inom 5 år köpt två batterier EXIDE ,BANNER | |
|
Länk relativt billiga agm eller? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett batteri måste undrhållas annars förkortas livslängden oavsett vilket batteri du köper. Exide/tudor är inget dåligt batteri som bör hålla 6-7 år om det sköts. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag köpte förs EXIDE " vatten " vanliga 12V 65 Ah den blev helt slut när jan ladda upp den under vinter tiden sen blev jag tvungen och köpa nytt igen köpte på Malte Monsson Banner 12V 100 Ah nu är den också slut ,,, jag har underhålls laddare och laddar upp varje månad och vinter tide är laddaren på hela vinter !!!!! nu kollade runt lite ¨så såg jag dem orginal BMW AGM begagnade på ebay.de men de bagnade kostar lika mycket !!! är orginal BMW AGM bättre än nytt ? |
|
| är det inte bättre att du tar reda på vad det är som drar tjuvström istället för att köpa nya dyra batterier stup i kvarten? | |
|
Köpte agm till min e60 på biltema igår. 1800:- med 4 års garanti. ***bmwcs 2202*** |
|
| jag hittar inga fel men tänlte boka felsökning,,, sen på ebay.de finns det EXIDE AGM för 1600 ,1700 inklusiva frakt | |
| Biltemas AGM är bra. | |
| Hur lång tid tar det innan den tömmer batteriet? | |
|
2 till 3 dager sen är den död , jag mäter bilen laddar rätt 14,6 ,,, jag var förbi mekonomen kolla med deras mätare de sa at den var slut |
|
|
Du har nåt elfel på din bil om den drar ur batteriet så fort. Så att boka in en felsökning är en bra idé! // Erik |
|
| Sa dom att batteriet var slut? | |
| Koppla en amperemätare i serie med ena batteripolen och låt bilen gå ner i standbyläge så ser du hur mycket den drar, ryck sedan säkringar / reläer till det sjunker. | |
| Ett batteri som fryser tar slut ganska snabbt. Om bilen drar ur batteriet så spelar det ingen roll vad du har för typ det förstörs iaf när det är oladdat. | |
| är det nå special säkring som jag kan kolla direkt? och relé? | |
|
Instämmer med delorian. Du måste kolla vilken säkring som gör att batteriet tar slut. Du måste även se att du har rätt strömförbrukning när bilen går ur standbyläget. Ligger förbrukningen kvar på hög nivå är det något fel. Då går troligen bilen inte heller ur standby alls, då den känner att något vill ha ström. Ta bort om du har anslutit någon laddare eller annan utrustning. plocka sen säkringar en efter en, men kolla vilka du tar! Ta de troligaste först. Sök på tidigare trådar, fler har haft samma fel. ***bmwcs 2202*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.