|
|
|
|---|---|
|
Ja, då ska man gå och bli Östgöte och flytta till Norpan! Så nu behöver jag allehanda tips som kan underlätta livet som en intresserad bilägare. Låt tipsen hagla på: Bra verkstad för reparationer, bra verkstad för service bra bilelektriker bra lackerare bra rekondare Vettig GDS-hall Och är det nåt annat ni kan komma på så skriv bara. Jag tar också gärna emot tips på ställen som man kanske ska undvika för att inte gå på en nit. Har läst ett antal trådar här där Norrköping finns omnämnt och har förstått att det ska finnas en vettig meck bakom polishuset och en vettig på OK-macken vid stockholmsrondellen. Dock hade trådarna några år på nacken så gäller detta fortfarande? Och om någon råkar ha ett garage i eller i närheten av Kneippen att hyra ut så ropa till :=) Ha en bra dag! Mvh Martin | |
|
Hej, AGs bilverkstad (OK macken vid Stockholmrondellen) är "min" bilmekaniker. Tony är oerhört kunnig och har korta ledtider. I samma hus har du även GDS hall. För rekond använder jag JJ rekond, typ 500m längre bort på Stockholmsvägen. Min lackerare finns i Söderköping, Walls bilplåt. Elektriker har jag inte haft nått behov för än....tack och lov. mvh Marin |
|
|
Tack för svar! Finns det annars någon ökand väg där polisen står med kameran i högsta hugg dagarna i ända? ( Inte för att jag är konstant fartsyndare, men ändå) Mvh Martin |
|
|
Östgöta trafikpolis är dom mest "produktiva" i landet. Dom här 3 ställena är dom mycket aktiva på. Ser dom stående där i princip varje vecka! - 200m före och efter Stockholmsrondellen åt alla riktningar - Finspångsvägen, strax före Shellrondellen (vid Ö&B) - Himellstalundsvägen, vid bassängerna, båda riktningarna //Marin |
|
|
Har hört det ryktas om att de är aktiva... gäller det även på europa och riksvägarna? Tackar så jättemkt för tipsen du ger mig! Mvh Martin |
|
|
Dom kan stå överallt! Regel nr.1 Kör aldrig >30km/h över begränsningarna nånstans i Östergötland. Då är det bara en tidsfråga inna du torskar. Jag följ med trafikrytmen + 10km/h, då är det grönt. //Marin |
|
|
Har firat diverse högtider nära Arkösund sedan ett antal år tillbaka, midsommar/valborg etc, och det har varit kontroller nästan varje gång jag kört på den vägen... så aktiv verkar de vara alla gånger. Mvh Martin |
|
| Tidigare stod de väldigt ofta vid E4 och plockade in kriminella småbarnsföräldrar som körde 121km/h på 110-väg. Nästan varje gång man körde till eller från Stockholm var de i farten. Men de senaste åren tycker jag deras närvaro har minskat - eller kanske jag bara haft tur? | |
|
Jag fick förmånen att bli stoppad igår, i Kneippen vid konditoriet...blåskontroll den här gången. Nog är dom aktiva. |
|
|
Har all respekt för blåskontroller! Ser jag en blåskontroll blir jag glad. Likaså med fartkontroller vid skolor etc, det är också bra tycker jag, men där jag bor nu verkar fartkontrollerna vara placerade där flest bötespengar kan inbringas och inte vid, enligt mig, viktigare ställen så som vid just skolor. Mvh Martin |
|
|
Så Marin, jag håller med dig när du skriver "Jag fick förmånen att bli stoppad igår, i Kneippen vid konditoriet...blåskontroll den här gången." Mvh Martin |
|
|
Lindövägen ska du också köra lugnt på. Speciellt när du kommer från Lindöhållet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.