|
|
|
|---|---|
|
När jag kallstartar bilen så låter den väldigt frisk under huven och spinner som en katt, däremot när den är varm så hör man ett klonkaktigt ljud från motor, om jag hör rätt så kommer det från toppen och ganska långt fram mot kylaren, någon som har nån uppfattning vad det kan vara? :/ här är en film med ljud, man hör det ganska tydligt, och detta är alltså när den är varm Länk | |
|
Jag får inte länken till att fungera, men det kanske bara är min dator som strular. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Hm om du högerklickar och väljer Spara mål som... sen borde du kunna öppna den i din vanliga videospelare, windows media player, qucktime, VLC eller nästan vad som helst. | |
|
Låter lite som om stiftet är löst och det ekar/flappar i brunnen på ettans eller 2 :an cylinder. Går som den ska annars? Förutom ljudet som du stör dig på. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
hm, borde det inte låta när den är kall då också? den går som en dröm annars, låter riktigt rent i motor, susar iväg så fint när man åker iväg och svarar fint på gaspådrag genom hela registret, men det låter bara läskigare och läskigare för varje gång jag tittar på filmen :/ |
|
|
Jag tror inte det är något allvarligt, men jag hade skruvat av och kollat stiften / Tändspolarna. Ljudet påminner svagt också om typ när gnistan skickas åt sidan i tändstifts brunnen. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| tack så mycket för dina tips, ska försöka ta en titt på detta under helgen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.