|
|
|
|---|---|
|
Jag har altså en m3a från 1994 (3.0L motorn) och har problem med mitt larm. Det hela började med att jag har vinterförvarat bilen, efter någon månad bestämmde jag mig för att starta bilen, satta på batteripolen och startade den. Tänkte inte mera på det och stängde av bilen och larmade den, så nu verkar det som att bilen har gått tom på ström när den är larmad, för hur jag än gör med nyckelprogrameringar och springa och öppna dörrar och bagageluckor så går alltid larmet när man öppnar dörrar/huv/bagagelucka. Jag har även testat dra ut kablarna till larm boxen utan resultat. Kan tillägga att dioden som sitter framför växelspaken lyser konstant när larmet har gått. Tar jag av minus polen och sätter tillbaka den så börjar lampan blinka, men åtgår till konstant lysandet när jag öppnar någon dörr. har även testat med diagnos utrustning men kommer inte in i alarm/srs delen. För övrigt så startar bilen och så, bara att larmet är på hela tiden. Min fråga är då, kan man återställa larmet på något sätt som funkar till M3, då inget av de olika sättern som ska funka till e36 funkar, inte dom som står i handoken heller. Alla tips och knep är välkomna! Mvh David Johnsson | |
| Glömde tillägga att det är ett orginal larm med Den vanliga nyckeln med 2st knappar, en rund och en fyrkantig. Har testat med båda mina nycklar med nya batterier i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.