|
|
|
|---|---|
| har funderingar på att montera en trimbox typ KCR på min 530 fast den är så vass utan box, man är förståss inte fullt frisk då man fyllt 60 och kör försiktigt, men man verkar aldrig bli fullvuxen annat än storleken på kroppen, är det några större problem med boxarna, är det en märkbar prestanda skillnad med boxen, (andra nackdelar?) | |
|
Ja skulle vilja föreslå en individuell mappning!! |
|
|
Det skulle, på riktigt, skära i hjärtat om en F10 530D skulle få en KCR box montrat i sig. Acca, använd gärna sökfunktionen så får du bra information om vad du bör tänka på kring effektoptimering. ;) |
|
| *monterat | |
|
Trimboxar är för bilar med stora spoilers och avgasrör som stuprör... Rice ;-) |
|
| Vad kan egentligen hända med bilen, ex efter någon månad börjar den rycka, eller gå sämre eller helt stannar, är det bara ta bort boxen går den tillbaka till normalläge, eller kan boxen göra framtida men. med mycket stora felsökningskostnader om det går snett med boxen gör jag service på BMW visar deras dator att man har en box eller har haft en inkopplad. har någon haft erfarenhet med detta | |
|
Växellådan kan lämna in alt. Kopplingen Ha deT |
|
|
Min uppfattning, KCR box gör något ökat slitage på Högtryckspumpen och möjligen spridare. "mappning" som så många föreslår gör samma sak fast den höjjer även laddtrycket vilket gör att den redan stressade turbon blir ännu mera stressad. Har inte hört om någon nyare bmw diesel som haft problem med högtryckspumpen eller spridare pga KCR box eller problem i övrigt heller. Dock verkar Turbon leva ett hårt liv på dessa moderna dieselmotorer så därför kommer jag ej skaffa något trim som höjer laddtrycket ytterligare. Turbon är dyrare än högtryckspumpen. För mig blir det KCR dom verkar seriösa, // Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.