|
|
|
|---|---|
|
Tjena! vänder mig nu hit då det verkar vara det seriösare alternativet på internet när det gäller bmw. är somså att jag har en 525a som inte riktigt vill som jag vill. den bluddrar på höga varv, inte alla gånger men rätt ofta och det är bara vid 5000rpm. förra ägaren sa att den gjort så innan pga igensatt bränslefilter och när han bytt det så hade det blivit bra fram tills nu då de verkar satt igen sig igen. då till frågan kan ett igensatt bränslefilter åstadkomma detta fenomen eller ska man börja kolla efter andra fel? trasig lmm? vevaxelgivare/trigger? lambdasond? ska väll tillägga att det är min första bmw så lite kunnande från nån som kan sin sak skulle sitta fint :) och tips o trix är alltid välkommet! mvh Patrik | |
| Lambdasonden och LMM är det nog inte för då skulle den gå sämre på låglast, på höglast går datorn på förbestämda värden istället. Kollat stiften? | |
|
Okej då utesluter jag dom 2 faktorerna. Nej ja lyfte på plastkåpan med lessnade när ja såg att spolarna behövde plockas bort. Men ska väll ta ett ryck o kolla dom anyway då :) |
|
| har nu kollat stiften och bytt till nya o felet kvarstår.. börjar lessna på det här nu :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.