|
|
|
|---|---|
|
Sådär då... då har man provkört och "köpt" en Z4 2.5 -03! Vilken jäkla känsla att köra nedcabbat i skojrta i solen! Första cabben, så jag tror ni fattar hur lyrisk jag är? ;-) Ska hämta den på onsdag efter jobbet och kommer troligtvis ligga sömnlös fram tills dess! Har ni andra, mer erfarna Z4-människor några tipps att ge en novis? Nåt som är viktigt/bra att tänka på i början som ovan cab-ägare? | |
|
Grattis till bilen!! Ett litet tips är att om det sitter rft-däck på bilen så gör då en dil med säljaren om det är en firma att du får dom bytta mot vanliga däck. Du kommer annars ändå att få byta dom för enligt mitt och många andras tycken går det inte att köra på sådana däck. Bilen blir så spårkänslig att den far över hela vägen. Hasse Z4 |
|
|
Tack för tipset Hasse! Har dock redan skrivit under, men planerar (efter att ha läst kommentarerna på detta utmärkta forum) att byta någon gång framöver. Fick förresten en helförsäkring hos Trygg-Hansa för 6.550kr/år nu precis! Sedan återstår det att se huruvida den omtalade cab-motorn lägger av eller inte... |
|
|
Ett tips till. Så fort du får möjlighet, tag då bort vänster bakhjul, tag sedan bort plastlocket som sitter i hjulhuset mot dörren. Där inne sitter en gummislang som drännerar utrymmet där cabbmotorn sitter. Änden på slangen består av gummiflebbar för det inte ska komma skit i slangen underifrån men dom har jag tagit bort för inte det ska täppa i änden med skit uppifrån. Blås i slangen med tryckluft med cabben nedfälld så löv och annan bråte flyger ut uppe vid cabben. Detta gör jag varje vår. Dessutom har jag en styv ståltråd som jag sticker ner vid cabmotorn till botten i utrymmet varje gång jag har tvättat och kollar på den så att den inte är blöt. Det får absolut inte bli stående vatten där nere för då drunknar motorn, å då är det kört med den. Hasse Z4 |
|
|
Tusen tack, låter som en relativt enkel genomgång för att öka chanserna för cabmotorn! |
|
|
Gattis Mannen!! Är själv ju själv sedan ett par veckor lycklig Z4 ägare! Känslan att gasa iväg med cabben nere är ovärderlig!! //Anders |
|
| grattis!! snart är sommaren här och du kommer sitta i en riktigt fin bil :D | |
|
Jösses vad tiden kan gå långsamt... Första gången på länge jag vill att helgen ska passera fortare! Får fördriva tiden med att ap-stirra på foton och läsa instruktionsboken på nätet... |
|
| Igår var det onsdag.. =) | |
|
Och idag är det torsdag... Har liksom inte riktigt haft tid att sitta vid datorn när solen stått på och jag slingrat omkring på småvägarna med ett barnsligt flin upp till öronen! Vilken underbar bil! Det här är kärlek! Var och fyllde upp tanken till max i kväll och av någon märklig anledning tog det ca en timma att åka iväg och tanka... ;-) |
|
|
Been there, done that! Förra sommaren körde jag från Oslo oct hem till Uppsala i ett sprut och det på småvägar genom Värmland. När jag kom fram till Uppsala ville jag ta en liten extrasväng innan jag ställde in bilen... |
|
|
Haha, kan detta verkligen vara friskt? Märker att jag till och med har svårt att gå ifrån den nere i garaget på kvällen... Skönt i alla fall att man inte är ensam om sin "åkomma"! ;-) |
|
| Kom ihåg att sköta det snyggt så inte frun/sambon/flickvännen förstår vad som pågår! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.