|
|
|
|---|---|
|
Har letat information ett bra tag gällande men nu måste jag fråga. Bilmodell: E46 touring -04 men orginal bi xenon Problemet: Spjället som skall reglera halv respektive helljus på förarsidans xenon lampa fungerar inte. Den har fastnat i helljus läge. Lamptyp: Bosch/AL projector. Jag har kotrollerat att solenoiden har matning och som följd av detta kan jag nu konstatera att det förmodligen är solenoiden som har slutat fungera. Vet någon om man kan få tag på fungerande utbytes projektor någonstans eller måste man köpa hela strålkastaren? Alternativt byta själva solenoiden? Finns det någon annan projektor som passar? Den nuvarande är ju en rätt dålig konstruktion. | |
|
Kan det vara så att spjället har fastnat eller kärvar rent mekaniskt så att solenoiden inte orkar röra den? Jag frågar eftersom jag själv råkade ut för det felet. I mitt fall var det glasskärvor från en trasig lampa som hade lagt sig i vägen och låst spjället. Jag fixade det genom att ta ut hela insatsen, vända upp och ned, skaka och samtidigt flippa spjället fram och tillbaka med en pinne via lamphålet. |
|
| Ok, Tack för tipset skall kolla detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.