|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Börjar bli dags att boka in service på bilen igen. Bilen har gått i mälardalen innan jag tog över den och servats på M-bilar, de har gjort bra jobb till skapliga priser men funkarinte att åka så långt för en service så söker en bra verkstad med vettiga priser i Falun/Borlänge. Har offert på insp1 + bromsvätska hos Carlia i falun på strax under 5k men det kändes lite i överkant så undrar om nån har servat hos hansson motor i borlänge, ska tydligen vara väldigt duktig ? Bilen har gått 15800 i dagsläget så egentligen räcker det ju med olja+filter men vill ha kollat om det är dags för något större byte närmaste året så tänkte det är lika fan att kosta på en insp 1, är det vettigt tänkt? Mvh | |
|
Har servat mina bimmers hos Hansson i 5 år nu och nåt annat alternativ finns inte enl mig iaf. /Pane |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Måste väl finns nån vettig allbilverkstad i närheten som kan serva en 10 år gammal BMW utan problem är ju bara elimentära saker. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Då blir det Hansson! Finns det säkert Hasso men för årets service blir det Hansson, kanske testar något annat till nästa vår :) |
|
|
Jag tror jag betala 3400:- för insp 1 + bromsvätskebyte + kylarvätskebyte på vår 525:a förra året när jag serva den på bil&elservice i Ludvika, å dom är ju ändå aukt BMW-verkstad. Mvh Martin |
|
|
Länk 3500:- var det visst... i denna tråd finns lite prisuppgifter som jag fick vid förfrågningar. Mvh Martin |
|
|
Jag servar alltid hos Hansson i Borlänge. Mycket duktig mekaniker och vettiga priser. Instämmer med Pane att det finns inget annat alternativ. |
|
| Bil & Elservice i Ludvika är både trevliga, bra och billiga. Rekommenderas varmt !!! | |
|
Verkar som det finns två vettiga alternativ, Hansson ligger dock bäst till sett till det logistiska :) |
|
|
Carliabil i Falun? If it works, don't fix it. |
|
|
Hanssons Motor har jag hört mycket gott om. Dock aldrig varit i kontakt med honom själv. En besiktningsgubbe rekommenderade även Hanssons motor när jag hade BMW problem tidigare.. Men vad du än gör, Åk inte till Meca i Falun! Där lämnade jag in en BMW på service en gång och aldrig mer. hälften av oljan såg ut att ligga PÅ motorn och runtikring, jävla sull! knappt så nivån syntes på oljestickan efteråt.. Dom erbjöd en motortvätt när jag var in och klagade men jag vågade inte låta dom göra det med tanke på att dom inte ens klarade av att byta olja. stämpelboken glömde dom dessutom att fylla i.. första gången jag kostade på en service på firma, förmodligen sista också.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.