|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag kör jag en X5 (E53) -04 och har haft planer på att byta till en E70, men nu har jag blivit erbjuden en Porsche Cayenne och vill höra mig för om era erfarenheter eller synpunkter då jag ej har erfarenheter av att äga en Porsche. Bilarna som jag väljer mellan är en BMW X5 4,8 2008 eller en Porsche Cayenne S 2008. Båda bilarna har gått ca 5000 mil. Jag har kört båda bilarna och båda erbjuder mycket nöje för både förare och passagerare. Nu till mina funderingar, är det stor skillnad på ägandekostnader såsom: Försäkring Service Värdeminskning Andra frågor är kvalitét? Jag kanske har missat något annat som bör beaktas... Tacksam för era erfarenheter och reflektioner! //Björn | |
|
Trevligt val! Jag skulle vilja påstå enl följande: Försäkring: Individuellt, ring runt! Service: Något dyrare på Porschen Värdeminskning: Samma fn, men Porschen vinner i längden Personligen: Jag hade bytt. Lycka till :) |
|
|
Gamla Cayenne innan den nya modellen är inte vacker! X5 E70 ser likadan ut i stort sett till idag. Pratar vi nya Cayenne så är den snygg. Men allt innan den. Usch! |
|
| Smaksak :) Jag tycker faktiskt faceliften på den gamla (2008-2010) är snyggast, 2011 --> ser den något japansk ut (mest bakifrån). | |
|
Håller med Sani Facelift med dom snygga dimljusen, ser ut som huggtänder, är snyggast. |
|
|
Japp, jag håller med och det är även en sådan det handlar om. Mina egna reflektioner hittills: BMW känns något mer modern. Porsche är porsche-design och känns lite åldrad, men det är väl så en porsche ska vara? Körmässigt är porschen lite vassare med luftfjädringen, men BMW är också väldigt härlig med adaptive drive. Den stora skillnaden som jag funnit är Porschens grymma bromsar och det sagolika V8-mullret. Kvalitén och de tekniska/elektriska konstruktionerna kan jag ej bedömma då jag endast har erfarenhet av merca och BMW. Kul med era synpunkter! //Björn |
|
| Yepp smaken är som baken. Jag tycker gamla Cayenne ser ut som skit om jag skall vara helt ärlig. Den nya har mycket snyggare och riktigt Porsche look. Den gamla var för mycket "toa"reg. Iofs är Cayenne väldigt mycket VW. En turbo är grym. Den nya är den första jag funderat på att köpa. Men det skall ha så jäkla mycket betalt för all utrustning... | |
|
Den nya Cayenne: (dag och natt mot den gamla inklusive facelift. De ser trötta ut) Länk |
|
|
Ok, den var helt ok, men ej aktuell för mig i nuläget...men det gäller att ha en morot om man ska vara motiverad att vara från familjlen 8 timmar om dagen... Om det blir en porsche nu och den faller en smaken så kanske den nya modellen kan bli nästa morot :) |
|
|
Jag håller med hybris helt gällande Cayenne. Den gamla kan vara hur trevlig som helst att köra, men snygg är inte ett ord jag skulle ta till vid beskrivningen. Den nya däremot (i exakt det utförande som hybris länkar till), den tycker jag är riktigt nice. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag är en nörd så jag skulle behålla e53 an som jag tycker är en av de finaste tillsammans med e34 Förutom en phoenixgul e46 dårå :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| E53 var fin på sin tid. Hade en... Men E70 är mycket vackrare... ;-) | |
|
Her är hvad Tiff tycker..:) Länk |
|
| ups sorry... ingen edit funktion... det är jo inte en E70... sorry | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.