|
|
|
|---|---|
|
Nu ska jag köpa nya sommardäck. Jag kör många tusen mil varje år, har på min Volvo V70 alla år kört med Continental PremiumContact 2. Ett TYST däck, med bra egenskaper när det regnar. Fälgarna är 16 tum BMW orginal. Så, vad ska jag nu välja till min 520d??? | |
|
Välj Conti såklart. Endast det bästa är gott nog! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Absolut Bästa däcket alla kategorier när det regnar är Uniroyal Rainsport däcket med paraplyet på sidan välkänd regndäck i generationer. Är Continentals andra märke med inte sämre, har förbrukat Conti sport contact också men Uniroyal har alltid varit en däcksfavorit som jag använt i 20 år. Länk Dessutom är det ett komfortabelt och tyst däck, har kört med det i 6 säsonger på 540T. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Åker på nya Continental PremiumContact 2 på min bil idag :) | |
|
Om man gillar tester så gjorde TV test 2010 Länk |
|
| Jag gillar Continental. Tysta, bekväma, lång livslängd, men inte direkt gratis att köpa. | |
|
Jag har Continental på ena bilen, min uppfattning är att de är bra på allt utom två saker, jag upplever att de är något bullriga samt att de slits fort. Däremot måste jag reservera mig för slitagedelen då jag efter en säsong tog kontakt med Continental och fick reklamerat däcken utan tjat och då begärde jag inte ens en reklamation. Jag fråga bara vilka däck inom deras sortiment som håller längre än Continental PremiumContact 2. Då fråga representanten mig hur långt de jag har hade rullat och sa att det inte var acceptabelt och en reklamation var ett faktum. Bilens hjulinställning kontrollerades ua. Mvh Martin |
|
Karl-Hilding |
Bra kundservice av Conti. När jag körde 528 så lade jag på Toyo xx. Glömt de två bokstäverna. Dim 225x50x16. Pris 1.750 kr/st. Efter 17-1800 mil var båda bakdäcken slut. Gick inte att reklamera enär framdäcken bara var halvslitna. Fick rådet att inte rivstarta mm. Har inte rivstartat de senaste 30 åren!! Jaja... Men Toyo var inte däck jag kan rekommendera mer än de var hyfsat runda och enl tester bra grepp. De var bullriga som fan. Till äldre man blir och till tystare bil man har så vill man ju också att däcken skall vara tysta, mjuka och de blir då bekväma. |
|
Jättebra kundservice, inte snack om saken. Nästan så jag inbillar mig att det kanske var nån tillverkningsavvikelse som låg bakom. De fråga när de var tillverkade nämligen... Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.