|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 735 -84 där jag misstänker att huvudbromscylindern har gett upp. Har förstått det som att alla E23 har samma modell på cylinder. Har någonstans läst att det sitter en likadan i E28, någon som kan bekräfta detta? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det verkar vara olika beroende på om man har ABS eller inte. Länk Kör jag korsreferens på huvudbromscylindern för icke-ABS så säger ETK (reservdelskatalogen) att just denna huvudbromscylinder bara sitter på E23-modeller Länk Sen tror jag faktiskt att det i E28 sitter en BMC (brake master cylinder) som är mycket lik den i E23, men om den passar bolt-on eller kräver att man böjer till eller drar om något bromsrör vill jag vara osagt. |
|
Tack för hjälpen! Jag försökte titta på realoem innan jag postade mitt meddelande här, men får erkänna att jag inte lyckades hitta var man kan se korsreferenserna. Min bil har ABS, så då vet jag iaf att jag måste leta efter en cylinder specifikt för det. Får kolla om E28 också fanns med ABS, för det vet jag inte på rak arm. |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jodå, E28 fanns som tillval för de modeller som hade skivor fram/bak (525i och uppåt). Blev standard på vissa modeller på senare årsmodeller (kan ha suttit som standard på de motorstarkaste tex 535i). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.