|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte alldeles nyligen en BMW 530D E60 årsmodell 04. En grym bil med en enorm körglädje. Dock har jag stött på ett problem och det är bilstereon/CD. När jag lägger in en skiva i den så läser den ej av den. Det står "Medium cannot be read". Jag har testat med flera olika skivor, både original och brända, den visar ändå samma meddelande. Provade med en rengöringsskiva för att rengöra linsen utan något resultat. Fortfarande samma felmeddelande som visar i iDriven displayen. Är det hela bilstereon det är fel på alternativt mjukvaran i den? Ska man bara använda DVD-skivor? (om den ens läser av dvd-skivor?). Tacksam för svar. | |
|
Det låter dessvärre som om du behöver en ny enhet, alt få den gamla reparerad. :( ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jag börjar också misstänka att man får göra så. En bilstereo till E60 är tyvärr ganska dyr...Jag var hos BMW verkstaden i stan och de hade aldrig hört talas om problemet. Däremot sa dem att man kanske kunde reparera den trasiga delen dvs byta ut endast linsen och på så vis komma undan billigare istället för att byta hela bilstereon. Har du råkat ut för detta problem tidigare (Medium cannot be read)? |
|
|
Jag hade provat att koppla ifrån batteriet innan jag gått vidare Kanske ett lång skott men så har man uteslutit det också Funkar inte det hade jag kollat med bildelsbasen eller liknande om de har en begagnad Ha deT |
|
|
Eller prova att starta om den. "RESTART" = att hålla volym knappen och cd-eject knappen samtidigt på din bilstereon. Mvh S.D.BMW |
|
|
Har provat att koppla ifrån batteriet utan resultat. Problemet kvarstår. Likaså har jag testat att starta om den "RESTART". Ingen skillnad, fortfarande samma felmeddelande. Blir nog förmodligen så att jag köper en bilstereo på bildelsbasen. Någon som har instruktioner för hur man tar bort den gamla cd-spelaren? Vad jag förstått det så måste man ta bort inredningsdetaljer m.m. innan man kommer åt själva cd-spelaren...Behövs det speciella verktyg för detta? Det känns som att det är något man borde kunna åtgärda själv istället för att lämna in den till närmaste verkstad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.