AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.180

Ni som funderar på en 320x-drive "SE UPP!"

Jag var och tittade på en 320xd med regnr. KNZ361 hos en "seriös" Bmw återförsäljare i Örebro i helgen, alla som funderar på denna vita fina bil ska leta vidare!
Jag frågade en av säljarna före jag bokade flygbiljett om de var något som var bra att veta om bilen Tex. repor, bucklor och annat dylikt, men de skulle inte vara något annat än normalt stenskott för en bil som hade gått ca 12000 mil. Så jag bokade biljett och när jag väl var framme och började titta på bilen så fick man ett ganska bra intryck pga att lyset i bilhallen inte "fungerade" men när jag hade provat bilen och började titta på den i solsken såg jag att höger och vänster framskärm hade olika nyans mot bildörrarna, att de hade runnit på bägge skärmarna då dom hade lackat baktill på hjulhuskanten, inte spacklat igen stenskott före dom lackade, huven och stötfångarna var också lackade, stötfångaren fram hade dom lackat på plats så då passade dom på att lacka lite på grillgallret och höger lykta dom sprutade för mycket färg på väster sida av fronten så att de rann där också, stötfångaren bak slipade dom och där la dom ett för tunnt lager färg så det sken igenom svart.

Detta skulle då vara en "Premium selection car" med BMW garanti ett år.

Denna provkörning kostade mig ca 8000:- och de var tydligen mitt fel att jag inte hade begärt om fler specifika bilder på dessa fel som dom tydligen inte visste om....

Det gick inte få någon kompensation för att dom använder sig av falsk marknadsföring.

Det är ju väldigt trist att man inte kan lita på att en BMW återförsäljare inte kan avgöra hur skicket på en BMW bil är.

KÖP INTE EN 320 xd MED REGNR KNZ 361!!!!!!!!!!!!

ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Det är ju j-vligt tråkigt att man inte ens kan lita på en Bmw återförsäljare. Lider med dig att du la ut så mycket helt i onödan. Hoppas att man bojkottar en sådan firma som inte informerar om brister m.m på en specifik bil,när en intresserad kund frågar. Man kan ju undra om de verkligen t.o.m bytt in och ej sett detta på bilen. Mvh Mats

Pe
28
Peppe90
BMW 520D xdrive touring M-Sport -18 G31
Läste ditt inlägg och hittade bilen på blocket. Den ser ju verkligen fin ut. Man skulle aldrig tro det du skriver om bilen. Tråkigt att sånt händer och att det finns så många oseriösa säljare.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Vad är det som har kostat dig 8000:- ?

Om du betalat en handpenning får de inte behålla den utan att kunna bevisa vilka kostnader det är som uppkommit. Man får inte straffa någon genom att behålla handpenning bara för att man inte köper. (Vilket en del handlare verkar tro).

-------
//Lövet
Det var väl resan tur och retur Norrbotten som blev så dyr.

Stephan
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Bilen har ägts av olika BMW-bolag sedan ny. Nuvvarande ägare Ald automotive i Lund

La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Blev fel. Har varit utleasad av BMW. Ägs nu av BMW Örebro

jo de blev två hotellnätter och dyra flygbiljetter hem

Verdi
Nog för att Örebro har rykte om sig att vara lite av ett centrum för bilskojare, men att det även gällde märkeshandlaren är lite oroande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.