AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.736

Bakluckan går ej att öppna, låset sitter fast - BMW E34

Kl
8
Kleemann021
525IA -95
Hejsan!

Jag äger en BMW E34 från 1995 och jag kan inte få upp bakluckan på bilen, det går att låsa/låsa upp bakluckan, men det går inte att trycka in själva låset på bakluckan, det sitter fast med andra ord!

Jag förstår inte vad det är som har hänt? Jag är medveten om att låset har strulat mycket under vintern, men då lyckades jag åtminstone få upp luckan på bilen genom att ta i för kung och fosterland, men sedan förra veckan så har det inte gått och jag vet ej varför??

Några tips på vad det är som har hänt och hur man kan åtgärda detta på bästa sätt??

När du får upp luckan, beställ ett nytt lås eftersom det är slut. Visst det kanske går att ta i sär det och smörja upp men inte säkert.

Har inga bra tips i och med att den jag haft som hade problemet hade en tidigare ägare gett ett extra hål i luckan under regskylten så det gick att öppna på det sättet. Borra ur det, på med 5-56 och hoppas låset hoppar ut, ställ in i värme. Det är vad jag hade försökt med.

Fast nu kanske jag missförstår dig för på min kunde låset åka in men öppnade inte luckan medan det vid andra tillfällen öppnade luckan.

Jag köpte nytt lås för att komma runt felet, ja en bättre bagagelucka blev det också fast den monterades inte innan försäljning.

Mvh Stephan
Kl
8
Kleemann021
525IA -95
Tack så mycket för svar!

Jag kan vrida med nyckeln i låset och låsmekanismen öppnar/stänger, men sen kommer jag inte längre för när jag ska öppna luckan (när den är upplåst) Så vill inte låset tryckas in i själva lucka, du trycker ju på låset för att luckan ska öppnas, men den sitter fast och vill ej tryckas in.

Det är det här som jag tycker är så skumt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.