|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hittat en bil på blocket, Länk Vad tror ni om denna? Skruvad kanske? Finns det något mer någon kunnig person kan ge mig tips om? Mvh Jesper | |
|
Lite låga mil för en 06:a, men allt är möjligt. Blir lättare med reg.nr. |
|
|
Kolla historik noga, verkar vara en import och de flesta 335d from t ex Tyskland har kryssat på Autobahn, lika med många mil. Annars så skulle jag jaga en 2009 som äldst så att du får faceliften. Låna om det behövs och köp en Svensksåld med låga mil. Garantier, Fri Service samt Vagnskadegaranti. Plus att Goodwill vid fel på en Svensksåld bil med rätt historik nästan alltid går igenom. Liknelsen går att göra med M3 E9X, alla vill ha en Facelift. Snyggare interiör och exteriör! |
|
|
Vet ej om denna är importerad. Men av någon underlig anledning verkar dom ofta ha gått runt 7000 mil. Denna bil kan vara OK. Men kolla upp den NOGA. |
|
| När ni menar kolla upp, vad tycker ni då? Är det åka till en auktoriserad bmw verkstad och kolla upp så allt stämmer eller? | |
|
Börja i rätt ordning! Prata med säljaren- är bilen över huvud taget regad och besiktigad i Sverige?? Kolla briefet (kopian) om bilen är från Tyskland. Lusläs(!!) servicebok o handlingar. Ring de verkstäder som stämplat boken och kolla om de har noteringar. Har Du minsta misstankar om oegentligheter (läs: bedrägerier)- glöm affären. |
|
|
Har pratat med han som har den nu, han ska registrera den inom kort, han erbjöd sig även att åka till BMW osv och kolla upp.. Då jag inte är helt 100 % insatt, men ser inte avgasrören stora ut för vara 335, tycker de ser mindre ut på andra 335... ? Med vänlig hälsning, Jesper |
|
|
Bara det faktum att han inte registrerad den än betyder att du ska gå därifrån. Ingen tar väl hem en 335 och inte registrerar den direkt om man inte vill tjäna pengar på den. Om det dessutom är ett bra pris innebär det att säljaren har fått ett ännu bättre pris i sin ända av någon anledning. |
|
| Men ja, avgasrören som inte original ut. | |
|
Bilar som släpas över gränsen enbart för att säljas är i stort sett aldrig bra köp. Det finns alltid en anledning till att säljaren har fått tag i den billigt i utlandet. ------- //Lövet |
|
|
Tackar så mycket för infon! :) / Jesper |
|
|
Köper man flertal bilar åt gången, får man "paketpris". Det KAN vara en förklaring till lågt prissatta bilar. Jag har blivit erbjuden 25st bilar från min leverantör i Italien för 2v sen. Prisexempel: Z4 3,0si 4000mil för 15k€, CLK 200 cab manuell -05 13000mil 13k€ Jag valde andra bilar istället :-) |
|
|
I det fallet äter jag upp min hatt om det beror på det. Bilen är till salu av privatperson/svarthandlare. Aldrig att han köper 25 bilar åt gången. ------- //Lövet |
|
|
>>Andreas Vad har du emot folk som är kreativa och vill tjäna lite extrapengar? OM bilen är korrekt, vem fan bryr sig?! Min polare importerar spabad från Kina, och säljer dom mycket billigare än K-Rauta gör. Har du ha samma resonemang då också? |
|
|
Lugn, pöjkar, lugn! Många reagerar väl på att det fuskas så otroligt mycket vid vissa importer.. Krockade och fusklagade vrak, mätarfuskade långmilare osv osv. Många annonsörer av importbilar verkar både lite oseriösa och skumma- varför inte i annonsen tala om att bilen är nyimporterad och varifrån bilen kommer och dess tidigare historik.. Tur att det både är frivilligt att handla och att avstå!! |
|
|
Dom flesta är skeptiska till importerade bilar, och vill helst inte handla en sån av en hobbyhandlare/firma, så dom åker själva till Tyskland och köper bilen. Inget fel i det. Problemet uppstår när dom sen själva ska sälja bilen! Då hamnar dessa bilar i samma fack med de övriga. Dvs. mätarfuskade/krockskadade lik! Jag påstår inte att den länkade 335d är en fläckfri bil, men om man nu tycker bilens pris är OK, utrusningen är OK, milen OK... är det väl bara att ringa några samtal så har man löst den biten också. |
|
|
Han sa att han vill inte sälja den innan han reggat den, så det var ju bra sagt av han, sen sa han även att han importerat förut och sålt i Sverige, det kan man ju tolka som man vill.. Fråga 2, avgasrören ser ju inte original ut, vad kan man dra för slutsats av det? Mvh Jesper |
|
|
Marin: Jag har invändningar mot folk som släpar bilar över gränsen svart för att tjäna pengar på dem eftersom alldeles för många väljer den enkla vägen och fuskar på vägen. Om du kollar upp oreggade bilar på blocket som säljs av anonyma annonsörer så är det en _väldigt_ stor andel av dem som har ett mörkt förflutet. Det har du hängt här tillräckligt länge här för att märka själv. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Marin, Man importerar väl inte "krockade lik" åt sig själv? Iaf inte medvetet. Så om man importerar en bil och brukar den själv i någorlunda omfattning så tycker jag att det är stor skillnad mot att importera den billigaste bil man kan hitta i syfte att tjäna en hacka på någon som inte är så insatt. Åker själv importbil men den brukades i över två år av importören, och med det är jag lugn. |
| Slutrören är definitivt inte orginal. Den kanske är trimmad? | |
|
>>Verdi Det är inte 1995 längre. Idag är kunderna mycket mer medvetna än för 10-15 år sen. Ett "lik" genomskådas relativt enkelt av dom flesta med någorlunda internetvana, och om den genomskådas som krockad/skruvad/fiflad kommer den i princip bli osäljbar. Bilen ovan skulle jag "knäcka" på 10min om det är nått skumt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.