AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.621

Problem med insynsskydd i baklucka.

kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Har en e61 touring med elbaklucka. Vid ett tillfälle hade jag hade jag lastat, lite för mycket saker i bakluckan så när insynsskyddet skulle åka ner, tog det i dem lastade sakerna i bakluckan och åkte upp igen men ej helt upp utan i något mellanläge och det verkade som att insynsskyddet hade lagt sig på fel sida om "nertryckaren" av skyddet.

Tog loss skyddet och satt det tillbaka det i ursprungsläget. när man öppnar bakluckan i dagsläget så hoppar insynsskyddet upp till nertryckaren som fortfarande är i mellan läget och ej rör sig vid stängning.

Någon som har erfarenhet? Går det att återställa på något sätt, eller är det bara att lämna in bilen till Bmw för att få detta fixat?
Ax
43
Axxel
535dA -08
Lyfter den här tråden, har efter att ha lånat ut bilen råkat ut för ett liknande problem.

Insynsskyddet är nu stuck i läget längst upp och kommer inte ned, går inte heller att montera ned det då skyddet det sitter i spåren för automatiken.

Det var tydligen lastat hela vägen upp under skyddet, så det verkar ha lagt av då automatiken skulle dra ned skyddet igen.

Finns det något sätt att göra en återställning på systemet ?

kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Axxel har du löst problemet nu? Tänkte låta dem kolla på de i samband med service nu.
sc
23
scotty
F31 320d xDrive -14
F11 520d -11
V70 2,5ft -10
Detta insynsskydd i min f11 har jag slängt ut för länge sen. Vilket sk-t rent ut sagt..
Motorn som styr "lyftarna" har strulat sedan bilen var ny. Verkstaden oroar sig för att riva ner detta just för att det tydligen går femtielva vajrar som sköter mekaniken.
Min gissning är att något vajerspel är i otakt eller motorn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.