|
|
|
|---|---|
mikey_12 |
Hej ja har haft problem med elen på min 325:a ja har en kabel som har brunnit till huvudrelät för bränslet och det. Men bilen har tidigare gått utan denna kabel men nu när bilen har stått ett år ca så har ja varken ström till pumpen lr tändning. Läste någon stans att lambdan måste vara inkopplad för att d ska fungera. Kan d va så? Lr har någon nån annan ide vad som kan ha hänt. Den starta ju innan som sagt. Tack på förhand |
![]() 13.396 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, lambdan (vare sig uppvärmningen eller kontrollen) behövs för att motorn ska starta. Motorstyrsystemet använder ju inte ens lambdavärden i början - den går i open-loop mode. När du säger spänning till tändning, tänker du tändspole/tändstift eller själva tändlåset? Enklast är väl att börja felsöka där spänningen börjar och verifiera att du har spänning där du ska ha spänning. Kollat alla säkringar och reläer? Glömt skruva dit någon matarkabel/jordkabel? |
| Hade samma problem med min 325 cab -87. efter veckor av sökande och letande mätte jag motståndet i impulsgivaren, men fick inget värde. bytte givren (ca: 1000 kr på Bmw ), och bilen startade direkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.