|
|
|
|---|---|
|
Jag har råkat ut för att min 728:a (99:a) gått varm och förmodligen har toppen gått på den. Vattnet bara försvinner, och rinner inte vattnet ut, måste det ju rinna in... :( Oljestickan, när man drar upp den ser ut som om den legat i Gagnesfloden några år... Brun äcklig sörja. Så en ny topp står på inköpslistan.... eller varför inte byta hela M52b28:an till en lite vassare M54B30 OM DET NU GÅR? Någon som vet? Priskillnaden mellan ett topplocksbyte och en "ny" motor är ju inte så stor.... Kul om det gick! | |
|
m54:a lär inte funka utan o byta massa boxar o grejer.... håll dig till m52. |
|
| Tack vännen, Precis samma svar som Jag fick av Försenade Bil i Malmö.... Ooooops, Förenade Bil heter de ju..... :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Notera att du inte kan använda M52 före 09/98 de har bara enkelvanos. Så det är M52TU 99-00 årsmodeller du kan använda. Och M52TU är ett bättre val än M54. Som iofs rent mekaniskt nog skulle kunna fungera om standard DME boxen räcker till, men vet inte 100 vad som skiljer rent mekansikt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso för din kommentar. Alltid lika intressant att höra dina kommentarer och inse vilka enorma kunskaper om BMW du besitter.... Väntar bara på att min 25 årige son ska komma ifatt... :).... Men han har ju tiden framför sig. (men vad jag inte fattar efter en sökning igår, är varför skrotarna håller e46 motorerna till lägre pris än både e39.orna och e38.orna!!! Kanske jag får byta oljetråg och pickup men vad gör det när e46:orna är mkt billigare... Alltså jag klagar inte, men jag fattar inte hur de prissätter...) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är nog ingen som fattar deras prissättning :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.