|
|
|
|---|---|
|
Har en E61 520d Touring -08 där jag igår drog ner fönsterhissen bak och fick inte upp den igen! Relät bakom handskfacket klickade men inget hände. Blev arg, ställde bilen gick ut en timme senare för att ta tag i problemet och vipps! Den fungerade som vanligt igen?! Kan detta vara ett relä som hänger upp sig?? Har haft två bmw innan som haft exakt samma fel fast då med takluckan. Fungerar felfritt sen bom stop låser sig i öppet eller stängt läge sen efter 10-60 min hoppar det igång igen? (Dessa bilar har jag hunnit sålt innan jag årtgärdat felet) | |
|
Om det låser sig igen håll knappen inne hela tiden så att den börjar gå igen brukar ta ca 20 sek sen håll inne knappen till rutan gått upp och ner och upp igen tills den slutar av sig själv Funkar iaf så på panoramatakluckan har bestämmt för mig att så är det även med rutorna Ha deT |
|
|
ok Tack för tipset. Kom på att jag hade ju garanti på bilen så åkte till BMW. Det var en "karossmodul" (Styrenhet) till fönsterhissen som dom fick felkoder på så den ska bytas ut, och ev även fönsterhissmotorn för att vara på den säkra sidan. Lämnar in bilen nästa fredag så tills dess får jag låta bli att pilla på knappen ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.