AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.482

Flera lågmilade e65/e66 v12 2008 till salu "werkswagen"

Hej,

Denna handlare Länk har flera lågmilade Bmw 760 och 750 uttagna innan sommaren 2008 till salu nu.."werkswagen?"

Man undrar ju om det här är bilar som "beslagtogs", eller inte kunde säljas på grund av avveckling/kronofogd osv., under hösten 2008 när finanskrisen kom.. och först nu kan de säljas vidare.. hehe (på en av bilderna står det flera 7 series under samma tak.)

Eller så är det bilar som inte kunde säljas eftersom de tillverkades precis innan finanskrisen..och efterfrågan störtdök..

Dessutom är de bland de sista tillverkade tror jag för e65/e66 del :P

en tanke bara, eller vad tror ni är orsaken til att de gått så lite och är uttagna innan finsanskrisen men bara gått några hundra mil...Spännande jue :P
Werkswagen är att BMW var första ägare, det är vanligt att tillverkarna har massor av tjänstebilar och vid modellbyten är det en ännu högre andel som har tillverkaren som första ägare då dyra modeller säljer bäst i början.

Mvh Stephan
Ahaaa okj, det förklarar ju saken att de var så många till salu under samma tak :) :) Coolt!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Stephan 735i

då har jag nåt liknande

I mitt tyska brief står BMW AG Munchen som första o enda ägare och i serviceboken är Ubergabedurchsicht,Einfahrkontrolle+Ölservice och Ölservice stämplat med
***BMW AG Vertrieb an Direktabnehmer BMW AG Munchen Niederlassung***

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.