AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.162

Färga om bilen ! vilken färg e snyggast?

bm
73
bmworadian
bmw 328ci
Hejsan alla glada :)

Jag har tänkt o färga om bilen nu till sommaren och bilens färg är nu silver!

jag vill färga om den antingen till vit med mattsvart tak eller färga om bilen till svart!

har så jävla svårt o bestämma mig! så frågan är vad tycker ni är snyggast?
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Hur långt är ett rep? :) Nä, men det är nog bara du som vet vad du trivs bäst med. Svart känns dock säkrare om du ska sälja den någon gång.
Svaart! =)

Du kan få lacka min bil på samma gång, för nu är den 2 färgad, blå/svart metallic :P
ni
40
nino2
330i -2005
Frozen black metallic om du ska lacka den svart!

Mvh
Nino
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Annars är ju ett tips att "bara" foliera bilen. Valfri färg som du gillar och så har du ju originalfärgen kvar där under.

Eller är lacken i så dåligt skick att den måste lackas om? Blir ju väldigt dyrt om du ska byta färg eftersom bilen måste rensas totalt om det ska bli riktigt snyggt. Inget snyggt om bilen är vit men har silverinsidor på dörrar och huvar.

Vit med svart tak tror jag skulle passa din bil väldigt bra.

Matta lacker är inget jag personligen gillar...

Niklas

Fransosen
Vitt känns lite fattigt, kör på svart!
Om du vill lacka om bilen så är mitt råd att lacka dörrgångar mm. "Pärlemo vit" är en fin färg om jag får säg. Eller någon mörkblå färg med en hel del "effekt", tex Carbonsvart eller om du vill vara lite mer "tjejig": Technoviolett.
es
76
essse
Bmw 320i-01
mörkblå metallic

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Fransosen, den effekten blir väl densamma om man folierar?

MVH
Robert
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Robert, det blir samma effekt om man folierar ja men den dagen man vill sälja bilen är det "bara" att ta bort folien och bien är tillbaka i originalskick. Kanske lättre för en köpare att acceptera att dörrgångar och annat skiljer om den är folierad vad vet jag.

Personligen skulle jag aldrig köpa en bil som har olika färg på utsidan visavi insidan men kanske om anledningen var en folie som jag kan ta bort.

Men andra kanske inte tänker som jag så jag kanske skapar ett problem.

Niklas

Fransosen
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har man en ljus färg och ska lacka om till en mörkare och hoppar över dörröppningar etc så kommer man ångra sig efter ett tag, det syns allt för tydligt och kommer i längden vara irriterande.
Går man från en mörk till en ljus färg är det mer förlåtande då det smälter in bättre.
Lägger man ändå ut så pass mycket pengar på en ny lack kan man lika bra lägga till dom där extra 1000 lapparna för att få det riktigt bra, det är värt i längden.

Här är ett förslag på en grymt snygg färg: Länk
Ph
42
Philip b
BMW 325ia cab M-sport - 94
BMW 318ia touring - 00
BMW 530i touring M-sport - 06
Volkswagen transporter - 12
Vitt är fräscht. Eller knallröd :) mums!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.