AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.161

E91 320D -05:a men i trafik 2010

Kollade runt lite på Blocket och hittade denna:

Länk

Hur kommer det sig att den är svensksåld och i trafik: 2010-04-24

Mvh Ubbe
Den är inte svensksåld utan importerad av Bilstallet i Sverige AB, och inte av BMW Sverige.
Okej var något sånt jag tänkte också.
Men konstigt att det står på Transport styrelsen, Privatimport: Nej

Samt i annonsen har dom även skrivit Svensksåld.
Privatimporterad innebär att bilen importerats av en privatperson. Alla bilar som importeras av företag får "Privatimport: Nej".
Denna bilen är importerad av ett företag och inte av någon privatperson, därav "Privatimport: Nej".

Om du tittar på "Producentansvarig:" ser du organisationsnumret för det företag som importerat fordonet till Sverige.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Att de skrivit svensksåld i annonsen är ren lögn. En firma som håller på med sånt skulle jag inte handla av direkt.

-------
//Lövet
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Söker man på google med bilens chassinummer så dyker det upp ett testprotokoll från Netbil bilauktion från 2012-02-02, så Ömsa bil har väl köpt den där! Intressant om man kunde se vad de gav för den då.

Ok, men det jag även tycker är lite konstigt är varför Transport styrelsen inte skriver ut datum under "I trafik första gången i utlandet:" ändå, om det är en import bil.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Därför att den uppgiften ibland saknas. Det kan bero på varifrån bilen importerats.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.