|
|
|
|---|---|
|
Kollade runt lite på Blocket och hittade denna: Länk Hur kommer det sig att den är svensksåld och i trafik: 2010-04-24 Mvh Ubbe | |
| Den är inte svensksåld utan importerad av Bilstallet i Sverige AB, och inte av BMW Sverige. | |
|
Okej var något sånt jag tänkte också. Men konstigt att det står på Transport styrelsen, Privatimport: Nej Samt i annonsen har dom även skrivit Svensksåld. |
|
|
Privatimporterad innebär att bilen importerats av en privatperson. Alla bilar som importeras av företag får "Privatimport: Nej". Denna bilen är importerad av ett företag och inte av någon privatperson, därav "Privatimport: Nej". Om du tittar på "Producentansvarig:" ser du organisationsnumret för det företag som importerat fordonet till Sverige. |
|
|
Att de skrivit svensksåld i annonsen är ren lögn. En firma som håller på med sånt skulle jag inte handla av direkt. ------- //Lövet |
|
|
Söker man på google med bilens chassinummer så dyker det upp ett testprotokoll från Netbil bilauktion från 2012-02-02, så Ömsa bil har väl köpt den där! Intressant om man kunde se vad de gav för den då. |
|
| Ok, men det jag även tycker är lite konstigt är varför Transport styrelsen inte skriver ut datum under "I trafik första gången i utlandet:" ändå, om det är en import bil. | |
|
Därför att den uppgiften ibland saknas. Det kan bero på varifrån bilen importerats. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.