|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, var idag ute och körde cabben, och blev lite chockad hur spårkänslig Z4:an är. Kör också Bmw 320d E91 finns tendens även där men inte jämförelse likt Z4:ans beteende. Jag undrar nu vad man ska ha för däck till den så den lugnar sig lite. Jag kanske kör med mina nuvarande däck denna säsong också då man ej kör så många mil per år men kunde vara kul med lite info,input vad Ni har för sulor på Era Z4:or. Nuvarande däck är Bridgestone Potenza Rft 255/35/18 bak fram vet jag ej exakt storlek? från 2009. Vet att Z4:ans spårkänslighet tagits upp i tidigare trådar, vet också att Rft också blir mer känsliga än vanliga däck. Men vill gärna veta vilka däck Ni rekommenderar Rft eller ej, vilka märke som är bäst, tystast,minst spårkänsliga med mera. Ha det bra. Mats. | |
| RFT gör z4an sjukt spårkänslig, när du byter till non-RFT försvinner problemet | |
|
Jag har bytt ut mina nästan 10 ! år gamla originaldäck - RFT mot Bridgestone Potenza S001 icke RFT. Jag har dock ej provkört dom än. Bridgestone har ett nära sammarbete med BMW. /Anderz3 |
|
|
Anderz3! Du har också känt av spårkänsligheten eller? vad får man ge för sådana däck? Har du också 18 tum. Highstream! Har du några bra förslag på tysta och bra däck. Du har väl ganska bra erfarenhet av Z4, då du ägt ett antal sådana?? |
|
|
Anderz3! Du har också känt av spårkänsligheten eller? vad får man ge för sådana däck? Har du också 18 tum. Highstream! Har du några bra förslag på tysta och bra däck. Du har väl ganska bra erfarenhet av Z4, då du ägt ett antal sådana?? |
|
|
|
|
|
|
Ursäkta att datan hände upp sig |
|
|
ALLTSÅ DATAN HÄNGDE UPP SIG. INGET ANNAT |
|
|
Jag har 225/40-18 och 255/35-18, betalade 7156:- hos www.europdack.se Jag har faktiskt inte känt av så mycket spårning, men väntar mig stor skillnad med de nya däcken till skillnad fån de gamla bakelipuckarna. /Anderz3 |
|
| Michelin Pilot Sport 3. | |
| Rekommenderar oxo Michelin Pilot Sport 3....riktigt bra däck! | |
| Efter att ha bytt till Continental ( något sportdäck som jag inte minns namnet på just nu, kan kolla om det önskas) försvann den tidigare besvärande spårkänsligheten helt. | |
|
Tgneb! Kolla gärna det, öppen för alla förslag. Gissar att det ej är RFT-däck i alla fall. Mvh Mats |
|
| Kollat! Conti Sport Contact 3 är det. | |
| Min rullar på Toyo Proxes, helt suveräna! RFT till Z4 är inte en bra kombo, särskilt inte om däcken har några år på nacken. | |
|
Jag körde på Goodyear Eagle F1 Assymetric i 18" till min Z3 2,8 och var mycket nöjd! |
|
|
Tgneb! Är även intresserad av om dessa däck är tystgående eller ej. Wgn! samma fråga till dig! Daniel N! även till dig. Själv körde jag alltid med Michelin på tidigare bilar just för att jag tyckte de var tystgående! Ha det bra!Mats |
|
|
matteZ4: Jag hann bara köra mina däck en sommar (typ 300 mil) innan jag sålde bilen. Under denna begränsade tid upplevde jag dem som tysta och framförallt väldigt stabila med tanke på dimension och hur spårkänsliga Z3 normalt är. |
|
| Jag har aldrig någonsin uppfattat dem som högljudda utan egentligen varit väldigt nöjd. Körde till Kroatien för ett par år sedan. Etthundrafemtiomila etapper utan att bli trött. Jag blev överraskad över bilens goda långfärdskomfort och då var jag på den tiden ändå bortskämd med en V70 som vardagsbil. | |
| De är mycket bra på alla sätt, fantastisk väghållning och relativt lågt vägljud. Z4 är ju inte den bäst ljudisolerade bilen, men det tycker inte jag man kan begära av en sportig cab heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.