|
|
|
|---|---|
|
Har en e30 som jag stoppat i en M50B20 motor från en E36 -92, allt har funkat klockrent i drygt ett år men nu har det börjat krångla. Sen några veckor till baka så har den inte gått på alla cylindrar några sekunder efter start men sen går den felfritt. Har precis gjort en service på den med filterbyte nya stift och olja utan att det blev bättre. Så igår efter en omkörning så började den gå lite ryckigt, knappt märkbart och när jag svängt av vägen så tappade den orken nästan helt. Hade bara några 100m kvar dit ja skulle så ja fortsatte. När ja kört en bit till så kom orken tillbaka men fortfarande ryckig gång. Va en del gråbrunt klegg under oljelocket så ja misstänkte att kanske toppackning har gått men efter ett komptest så va det 12-13 på alla cyl så packningen känns ju som den är hel? Klegget kan ju kanske va en tillfällighet för efter att ha torkat rent och kört en sväng så såg det bra ut. Nån som har nåt tips på va som kan va problemet? //Jerry Walfridsson | |
|
Hur mår ditt batteri? Mät gärna och kolla konditionen på det. Är det dåligt, så kan det bli att bilen hackar/skjuter osv. Tändspolarna? Hur långt har de gått som du har? Skulle det vara dem, så har jag bättre begagnade som du kan få för billig peng. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Batteriet tror ja inte det är, bra fart på startmotorn iaf. Har funderat på tändspolarna också. Motorn har gått runt 22000mil vet jag, spolarna kan ju har vart med lika länge. Hur mycke är en billig peng? //Jerry Walfridsson |
|
|
400:- för alla 6 Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jag återkommer om jag behöver dom, ska låna en uppsättning från en annan bil o prova först. //Jerry Walfridsson |
|
|
Gör så. Bara hojta till. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Kontrollerat sprickor i insugsbälg och slangar? 628csi |
|
|
Har inte haft tiden att kolla så noga än men det ska givetvis kollas efter sprickor. //Jerry Walfridsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.