AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.231

värme bara på hö sida?!

Hej

Har precis inhandlat en 523:a 97:a och har upptäckt att det kommer värme bara på höger sida alltså inte på vänster, och sen har jag lagt märke till att det händer inget när jag trycker på knappen "auto" den går mer i manuellt läge.

Någon som har varit med om det innan? eller vet vad det kan vara för fel?

Tack på förhand
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Är samtliga värme/ventilation vreden/knapparna inställda på 1 alt. 2 (justerhjulet) ?. Sätt på all klimat (automatik) & låt det blåsa ett tag.

Kolla även kupéfilteren (brukar va igentäppta & orsaka ojämn fördelning & lukt!)

Annars bör du se över själva AC-systemet.

- Bayerische Motoren Werke AG -
dr
104
driverolsson
X5 3.0d -07 (E70)
530da Touring -04
Kolla så att ventilpaketet som sitter vid torpedväggens vänstra sida öppnar ordentligt.

Janne
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag hade fenomenet värme i förar men ej i passagerarutblås när jag hade läcka i kylaren och därmed luft i kylsystemet.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Systemet är konstruerat för att prioritera förarsidan vid problem, men eftersom det inte kommer någon värme alls där har ventilen inte öppnat eller så tror ACn att förarsidans värmeelement redan är varmt, felaktig tempgivare skall den dock kunna upptäcka själv.
Dra ur sladden till värmeventilerna som sitter ovanpå vänster hjulhus. Då ska du få full värme. Om inte så kärvar ventilen eller så saknas vätska i systemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.