AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.826

Klä om M ratt.

Sida 2 av 2
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Detta svar fick jag av Schmiedmann på samma fråga...
Man blir alltså av med sin ratt i ca 3 veckors tid.

Hej Andreas!

Det kostar ca 2500;- att klä om en ratt.
Fraktkostnad tillkommer (ca 500kr).
Det tar ca 3 veckor innan vi får tillbaka ratten.
Du kan välja helt fritt mellan material, färg på både materialet och
sömmarna.

Med vänliga hälsningar
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige AB
Beolab: Det finns flera firmor som gör detta ute i europa. Sök på ebay.
Men den firman som jag fastnade för ser du i mitt första inlägg (länkar)
Beolab: Vad det exakta firmanamnet i Tyskland är vet jag inte men han har följande hemsida

www.lederraeder.eu

wannabedivers:

Du har inte fått något svar av rattomklädaren ännu? Jag väntar fortfarande på svar av honom.

För övrigt så läste jag i någon amerikansk tråd om en som hade fått sin E39 ratt omklädd till Alcantara för över 2 år sedan och den ser fortfarande ut som ny. Så själva slitaget skall du nog inte bekymra dig över i första taget.
Jo han har svarat att han just kommit hem från resa och att jag skulle skicka mitt nummer så kunde han ringa mig och berätta hur vi kan göra. Sitter dock i möten hela dagarna så jag har inte hunnit ta tag i detta ännu..
Har du hunnit prata med honom angående ratt? Jag beställde genom eBay för flera veckor sedan och har inte fått någon ratt ännu. Skickade ett mail på tyska men inget svar på detta heller.
Nej jag har inte pratat med honom då jag tänkte om och tänkte ta detta till hösten när jag ställer av bilen. Men nu kommer jag eventuellt sälja bilen, så vi får se hur det blir.
Nu äntligen sitter den nya omklädda ratten på plats. Vilken skillnad! Den är mycket tjockare nu och jag har svårt att tänka mig att man har behov av en tjockare ratt. Arbete är oerhört proffsigt utfört och ser ut som en fabriksratt.

Helt klart värt pengarna, dessutom luktar bilen ny nu med nytt läder.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Bild?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.