|
|
|
|---|---|
| Panoramataket läcker in kraftigt, någon som haft samma problem och hur har ni åtgärdat detta? | |
|
Måste vara gummilist/packningarna (Tätningarna runt om) som är utslitna/dåliga. Om du har ett elektriskt panoramatak så undersök hur skicket är på tätningarna samt vattenrännam fram/bak. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
| Kolla så det inte är dräneringsslangen som är igensatt. | |
| alla gånger dräneringarna | |
|
Jag har panoramatak på min e61. Det läckte in i bilen vid högtryckstvätt samt att man hörde brus från taket vid hastigheter över 90 km/h. Detta är nu åtgärdat på BMW. Orsaken var torkade gummilister. Kostnad för att byta lister + programmering 4500 kr. |
|
|
@Bimmer75: Ska de koda in/programmera gummilister nu också??!? Det blir f*n värre och värre... :) /Stefan |
|
|
stefan1973 : Håller med dig fullständigt angående programmeringen. Det läckte in på min coupe vid högtryckstvätta runt dörrarna. Ja bytte lister o sedan dess är det tätt :-) The sound from a big M :) |
|
| Behöver inte kodas, men nollställas. Det kan man själv göra. | |
|
Hej! Jag har också vindbrus från panoramataket över 80, listbyte löser det troligen. Är det någon som har provat att byta listerna själv? Det kan väll inte vara så svårt? Hur nollställer man som "Sim" skriver? |
|
|
Jobbet är lätt. Tid ungefär: 2-2½T. Materialkostnad ca 400kr. Du nollställer luckan igenom att hålla knappen intryckt i ca 2 min så att den hinner köra igenom alla lägen. Klart. Vilken skillnad det blev. Det finns inst att hämta på nätet. Det bästa av allt. Bmw i danderyd har listerna på lager. Undra varför? //jimjam |
|
| Fick också min bytt. För körde jag alltid med solskyddet stängt över 100 km/h. Nu är det knäpptyst i alla farter. | |
|
OK! Då är det bara att beställa och byta alltså! tackar! |
|
|
Hej! Någon som har länken till hur man ska gå tillväga? Eller någon som bor i närheten av Skaraborg som gjort det å är sugen igen :-) ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.