AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.650

M3 E36 pendelstag fram

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Efter att ha skruvat lite på en kompis bil kom jag och tänka på att min egen M3 3.2 -97 saknar "långa" pendelstag till krängningshämmaren fram, jag har den korta modellen som går rakt ner i bärarmen istället... Se länk om jag pratar i nattmössan; jag har nr 7+8 istället för nr 6.

Länk

När jag kollar runt lite på nätet verkar detta helfel, M3'or ska ha de långa, eller?
Har det någon betydelse? Sitter ett PSS9 på nu och ett par andra eftermarknadsdämpare tidigare, vet inte hurvida de har saknat infästning för pendelstaget så det är därför man bytt?

Tacksam för svar och funderingar!
Det ska vara de långa på M3. Om det har nån stor betydelse att du har korta på din bil har jag ingen aning om.
re
200
reddanger
Alpina D3 2006
318ti 1996
M 635 Csi - 88
635 Csi Race bil - 88
Infästningen påverkar utväxlingen för krängaren, dvs krängaren blir "styvare" då den monteras på fjäderbenet mot om det görs på bärarmen. och skillnaden är rätt stor.

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Misstänkte det var så... Får åka och kolla för jag är nästan säker på att fjäderbenen saknar infästning för detta...
Man kan ju alltid kolla så att din krängare inte är grövre än en original till din bil för då kan det ta ut varandra.

Johan S
NS 8.29
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.