AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.012

Blött på golvet fram

ic
87
ice.
BMW X3 xDrive 20i X-Line -19
Tag en dammsugning och tvätt på lilla pärlan idag och kunde konstatera att det var riktigt blött på golvet fram. På båda sidor. Vet inte riktigt vart jag ska börja kolla, så jag startar en tråd här ifall nån har nåt bra tips på vart det kan komma ifrån. Kan inte tänka mig att det är bara snö och vatten som kommer från skorna, utan känns som att det måste läcka in nånstans. Kollade lite snabbt om det var samma som på 525:an att det kom in från dörrsidan, men såg inte så ut.
No
16
Nogie
320iM -00
125 coupe iM Performance-09
På min 125 coupe märkte jag vid hård kurvtagning att jag fick vatten på fotleden(hade shorts), nämnde detta på verkstan som ej hört detta tidigare, men de fick fram att några bilar drabbats av att kondensvattnet från klimatorn rinner bredvid dräneringen just vid hård kurvtagning.
Har för mig växellådan måste ner för att komma åt. Dock tror jag knappast det skulle bli några större mängder vatten av just detta fel.

ic
87
ice.
Ok
Har väl inte kört nåt vidare hårt inte. Ganska normal körning.
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Hej

Har du "smakat" så det inte e kylarvätska....

//D
ic
87
ice.
Nej det har jag inte. Men har haft bilar förr med läck på kylarvätska, och då brukar det bli som en hinna på rutan. Och det är det inte nu. Men ska kolla lite mer i morrn om tid finns.
pa
17
patrickbriem
F07 535i GT
Jag upptäckte också en blöt vattenfläck på passagerarsidan.
En mycket trolig förklaring är att det låg massa löv och skit
som blockerade vattenflödet (högst upp till vänster/höger i motorrummet)
Kolla det först
Ha
30
Hardskalis
120i M-sport
har samma problem med min 120 -06 på förarplatsen. har kollat avringningskanalerna i motorutrymmet och dom var inte igensatta.
tror inte bmw skulle leda dessa kanaler invändigt i bilen pga av risken för läckage!

någon som fått reda på vart vattnet kom ifrån?

wi
15
wilnix
BMW 118D -10
Jag har också fått blött i höger fram. Vattnet verkar komma när jag tvättar bilen.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag har varit med om det här på en 318i -04 och problemet lär vara universellt.

Jag upptäckte nämligen att det blev blött vid fötterna vid maskintvätt eller kraftigt regn och då var det dräneringen i dörren som beckat igen. Det som beckat igen var någon beläggning inne i dörren på glasrutan som lossnat och täppt igen dräneringen så det rann ut på annat sätt.

Problemet kräver ju att man plockar loss och isär hela dörrarna för att åtgärdas, så det kostade en slant om jag minns rätt.

Det vattnet som då inte dräneras utan rinner in i kupén är det vatten som rinner ner i dörren mellan sidorutan och gummilist när det regnar eller vid maskintvätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.