|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det är vanligt att det är ngt trögt att växla med dessa bilar? Man måste växla i 2 steg för att det ska gå smidigt. Går naturligtvis att växla på en gång men man känner typ att det går inte friktions fritt. Hoppas att ni förstår hur jag menar..... Frugan behöver använda båda händerna när hon ska lägga i backen. Kan det vara kopplingen som det är nåt knas på? Min bil har gått 6000 mil. Ska ringa till M-bilar nästa vecka och höra vad dom säger men jag ville kolla om ni har några åsikter om detta. Har garanti och försäkring om det behöver bytas nåt. Det är en underbar bil annars! Behöver nästan aldrig tanka.... Tack på förhand! | |
|
Hej Jag känner att min är låda tajt, vet ej om man kan uppfatta det som trögt? man kan verkligen dra på rejält utan att känna något i växelspaken. Har haft en Saab innan och den var med "slapp", alltså man behövde knappt trycka ner kopplingen för att växla. Gillar dock mer BMW's växellåda, då allt känns tajt och fint. |
|
|
Upplever min låda som väldigt tajt och fin med den fina mekaniska känsla man förväntar sig av en BMW. Trög är den absolut inte. En e36a jag hade förrut behövde tjejen också båda händerna för att få i backen, dock så tyckte inte jag att den var särskilt svår att få i. Kanske inte har rätta "knycken" bara. Appropå din e91 tycker jag du absolut ska få den uppkollad, har för mig att jag har läst i andra trådar att vissa upplever sina bilar som tröga i lådan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.