|
|
|
|---|---|
| Hej, är snart dags för oljeservice samt inspektion enligt bilens indikator och jag fick hem ett brev nyligen utav biliagroup gbg där dem erbjuder oljeservice samt fordonskontroll för 1495kr. Kan detta stämma att det är så billigt eller finns det någon dold avgift? Är fordonskontroll samma sak som inspektion som det står i bilen? En symbol på bil på en lyft. | |
| Troligtvis så får du en piss olja när det inte kostar mer.. Om inte så jobbar dem gratis där i stort sätt... oljan lär du få pynta mer än 1 000:- för beroende på mängden så klart om det nu skulle vara en seriös verkstad :) | |
|
Åk hellre till Gbg bilservice i Partille, där får du riktig Motul-olja som är bland de bästa du kan ha i bilen och till en rimlig penning. BMW CS #5206 |
|
|
Håller med, åk till Partille! Joakim är grymt duktig & relativt billig. Sen jag bytt till Motul x-clean har inte min bil dragit en droppe. |
|
|
Jag håller oxå med åk till Partille. Bra service. Mvh Kevin |
|
|
Verkar som om "kundmakt" har gett lite resultat... (?) Bilia, Mecanum, mfl, nu tävlar de! |
|
| Tack för era svar, många som rekommenderar GBG bilservice här på AP. Ringde dem för ett byte av parkeringsljus för några veckor sedan och fick tid en vecka senare men när dagen väl kom så ringde dem mig och sa att de inte hade några parkeringsljus så jag fick boka om tiden men sket i det då dem verkade väldigt amatörmässiga.. Får väl ge dem en ny chans. Vad tror ni att en oljeservice samt inspektion 1 kostar hos dem? Dem var iaf ganska billiga när det gällde parkeringsljuset, dem ville ha 500kr medan Wölkes ville ha 1100kr.. | |
|
Detta är inte likt dem. Ngt måste ha gått fel och du har haft lite otur. Gissar att du får betala ca 2500:- för en inspektion 1. Mvh H |
|
|
Jag servade min e93:a där i Torsdags, och har servat och reparerat mina BMW hos dem i 8 år, och har aldrig haft något att klaga på, kan vara svåra att nå på telefon ibland, jag åker alltid dit och beställer tid. BMW CS #5206 |
|
|
Ska serva min 320d E91 snart. Det gäller oljebyte och en del olika filter plus standard kontroll punkter. Urspurngligen skulle det kosta runt 5300SEK, men tack vare det reklamblad som jag också fick hem, när rådgivaren hade lagt in alla rabatter, hamnade priset på ca 3800SEK. Det är svårt att slå. Det gäller altså Bilia i Gbg. Samma arbete skulle kosta ca 5000SEK hos Mechanum, inklusive gratis lånebil. Nu dem senaste gångerna känner jag också att bemötandet hos Bilia har förbättrats markant! Och pris skillnaden, för tredje gången, är till Bilias fördel. Det är exkluderat lånebil möjligheten. Den behöver inte jag ändå. |
|
|
Tjena, Vad gör att ni tror att man får en piss olja eller dyl? Jag lämnade min bil på oljeservice hos BMW Bilia i GBG imorse. Tror att de har hyfsat goda marginaler och de lär ju betala lite mindre i literpris än vad en privatperson skulle betala för på säg Mekonomen eller andra butiker. Priset beror mest på aggressiv marknadsföring och därmed locka så många kunder till sig som möjligt. En nöjd kund som har servat sin bil på X-Verkstaden kommer troligen återvända till samma verkstad igen. Dessutom måste just BMW i GBG ta hand om sitt rykte och kommer säkerligen inte hälla i vad som helst i din BMW bara för att spara några spänn. Det låter för amatörmässigt i mina öron. Jag återkommer i alla fall med feedback om hur det gick för min bil. |
|
| Bilia Group är Sveriges och även Nordens största auktoriserade BMW-återförsäljare och serviceverkstad. Självklart använder en sådan verkstad BMW LL04-klassad Castrololja. Det handlar som sagt att attrahera nya kunder som tidigare servat bilen på "Hasses bilservice". | |
|
Hej igen, hämtat bilen från verkstaden och är mer än nöjd. Bilen servades på 2 timmar och oljan som jag fick var naturligtvis LL04-klassad Castrololja. Inga som alls problem och och ingen smuts varken i cockpiten eller i motorrummet efter arbetet Jag är säker på att jag åker dit igen vid nästa servicetillfälle- All snack om att BMW Group är skit är i mitt tycke omotiverat. Det måste har varit enstaka personer som har olyckligtvis råkat ut för slarviga mekaniker eller dyl. |
|
|
Vad fick du betala? Jag skall lämna in på oljeservice och fordonskontroll inom närmaste månaden i Göteborg |
|
|
Servicen gick på 1495 och inkluderade oljeservice (olja, filter) fordon och bromskontroll. Nu kan jag åka på semester utan att behöva vara orolig över något som rör bilen eftersom allt kollades upp. Priset var ett erbjudande som jag fick hemskickad dock tror jag inte att detta gäller fortfarande. Ring och fråga om pris! Lycka till!! |
|
|
Bosnie: Ikonen där bilen står på en lyft tas bort vid servicen och står i allmänt för att det är dags för service. Sedan kan du kolla vilken typ av service (bromsar, olja, bromsvätska) det rör sig om. Kontas? :) //Sancho |
|
|
Sancho tror du sätter lite väl stor tilltro till verkstaden Vad innefattar "allt" som dom nu kollade upp? Tror inte dom kontrollerar speciellt mycket + oljebyte för 1500 spänn |
|
|
Jag inser att jag gav aldrig feedback från min "billiga" service hos Bilia... Dem kontrollerade alla punkter som dem bör göra. Fick med en lång lista på kontroll punkter. Om dem har kontrollerat allt eller inte? Vem vet, men dem hade bla. kontrollerat fälgar och däck mönster och det var riktiga resultat på pappret. Eftersom jag jämförde med Mechanum kan jag väl fortsätta med det men nu gällande vår Ford C-Max. Den ska in på 5års/lliten service. Mechanum, med deras gratis lånebl, 500:- prova på rabbat och inklusive lilla bilvårdspaketet = drygt 3500. CMS Group, som tar extra betalt för hyrbil, ingen rabatt, och samma bilvårdspaket = drygt 3200:- Så jag börjar misstänka att Mechanum är inte alls konkuranskraftiga längre. Dessutom vet jag inte om deras service nivå är mycket bättre än hos andra. Tidigare service av min BMW bad jag dem justera handbromsen då den tar högt upp och orkar inte hålla bilen vid minsta lutning. Nej serru, det sket dem i eftersom det var snart dags för bromsbyte ändå, över ett år har gått och någon bromsbyte är inte dags för än på ett tag om man ska tolka det via beläggen skick... |
|
|
@Damien, det är varken stor tilltro eller stor misstro som jag sätter till verkstaden. Det är helt enkelt ett bra pris och att det är BMW "inriktad" personal som utför arbetet som bildar min uppfattning om att BMW i GBG är inte SÅ dåliga som det beskrevs av några här på forumet. Listan på vad som kollades är hyfsat. Har den i bilen men kan gärna återkomma med några punkter om det så behövs. De har i alla fall lagt tid på att kolla om bromsarna håller genom att testa de på en testbänk vilket ger mig trygghet att åtminstone den viktigaste delen i bilen fungerar korrekt. Förstår mig rätt nu - klart att det är inte mycket man kan förvänta sig för det priset men tillräckligt för att jag ska vara nöjd. Privat hade ett oljebyte kostat mig lika mycket - så varför fundera? (Det är ju inte mycket man kan göra fel heller :) ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.