AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.116

Får inte i växel.

be
38
beatngu1
540iA -99
Tog ut min bmw 540ia idag efter vintervilan. Den gick som den skulle. Men abs lampan lyste under körning. Nu när jag parkerade och skulle köra iväg igen så går det inte att flytta växelspaken "automat" Den är låst i p-läge. Vad gör man då? Inga ljud eller konstigheter var det från lådan under körningen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man måste väl trycka ned bromsen för att få loss parkeringsläget, kan ju vara nått i brytaren till bromspedalen som strular kanske. ??

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
be
38
beatngu1
540iA -99
Nu har jag provat och trycka som fasen på bromsen och då går det att växla "ibland" Kan det ha något sammanhang med att ABS lampan och den gula varningstriangeln lyser? Är det någon givare eller liknande som spökar?
Bilen har varit urladdad så jag laddade den idag och har kört lite sen dess.
be
38
beatngu1
540iA -99
Never mind! Bilen lagade sig själv. Det var något elekroniskt som spökade och det försvann efter att jag tog bort minuskabeln från batteriet en minut ungefär. Minnet i ratten, vänster blinkers fram och ABS fungerar igen. Hoppas det förblir så! ;-)
ni
1
nilsson712
540ia touring -98
hej har samma problem med min låda har med en 540. tyvär hjälpte det inte med att nolla batteriet har även bytt bromsljuskontakt o kollat oljan i lådan men selenoiden som låser växelspaken vägrar släppa väldigt tacksam för ideer
Har du laddat batteriet efter vintervilan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.