|
|
|
|---|---|
|
Tänkte sätta ihop en bromsluftare då jag inte hittar någon med volym 1,5 l, men behöver då ett lock som passar på bromsvätskebehållaren. 1. Är alla dessa locka lika på alla BMW/alla bilar? 2. Var köper jag ett sådant lock som inte har flottör och kontakter etc? Ska ju bara borra ett hål och sätta i en nippel.. Går det t.ex. att köpa ett lock för någon jättegammal BMW-modell (som saknar nivågivare) och det passar på E39? | |
| Såg att E46 och Z4 har lock utan nivåvippa, de kanske passar. | |
![]() 13.394 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
I princip alla BMW jag sett har lock med nivågivare, men har nog tusan sett någon lite nyare BMW utan. Men kan inte komma på vilka. marin849 : Har alla E46:or lock utan nivågivare? Eller bara de med någon speciell utrustning? Iallafall så har äldre Mercedes (tex W108, W123 och W124) iallafall lock utan nivågivare. Och dessa lock såg ut att att vara lika stora och med samma gängning som locken till BMW (tror det är en någorlunda standard iallafall bland europeiska bilmodeller). |
|
Se länk för vilka modeller jag köpt lock för utan nivågivare (den verkar sitta i bromsvätskebehållaren). Länk Locket kostade 43 kronor och 75 öre och passar utmärkt på E39. :) |
|
|
Varning till den som vill knåpa ihop en bromsluftare: Originallocket håller inte tätt! Det sitter ett luftningsspår i originallocket som gör att packningen inte tätar, det läcker ut genom gängorna. Efter att ha varit sur ett tag fyllde jag skiten med smältlim i botten, sen blev det tätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.