|
|
|
|---|---|
|
Har blivit grymt sugen på en e91 325 och ska imorgon kolla på den, men har lite frågor. Bilen är utrustad med följande paket: -Comfort-paket -Advantage-paket -Dynamic-paket -Belysnings-paket Han skreiver i sin annons att bilen har M-sport chassi, är det ett annat chassi än det sportchassi som medföljer i dynamic-paketet ? Bilen har inte någon exteriör m-plast (TACK!) men har M-ratt och spak om det nu säger något. Sen undrar jag om man kan få en fullständig utrustnings spec via bilens reg nr ? Tack på förhand Mvh | |
| Det är samma sportchassi i M-paketet som Dynamic-paketet. | |
| Fråga om utrustning här: Länk | |
|
Tack för snabba svar! Han skriver också att bilen är utrustad med logic 7 ljudpaket, vilket kostade ca 20k som tillval vid köp eller? Enligt utrustningslistan som jag fick via din länk Grelle, så står det att den har följande: S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP Är det också samma sak eller kan det vara lur ? |
|
| Hifi professional som denna bil har är mycket riktigt det stora ljudsystemet till E91. Men det kostade ca 12-13 kkr. | |
|
Vad är det för årsmodell? Till E91 fanns det vad jag kommer ihåg Hifi ca 6 tkr Hifi professional, ca 12 tkr Individual audio system, ca 20 tkr Det andra steget är det jag tror som medans med logic 7. Jag vet inte om det hette så, eller har kallades så tidigare, det kan också vara att det heter så på 5-serien. Men 20 tkr kostade det inte, inte -09 i alla fall då jag beställde en bil. Radio professional kostade ca 2,5 tkr och är själva enheten. Inte kopplat till ljudkvalitet utan du får en större skärm till CD/radio-spelaren- __________ Mvh Grelle |
|
|
Lite felskrivet i mitt förra inlägg, "medans" ska vara "menas" __________ Mvh Grelle |
|
| Hehe ok. Det är en -06 det handlar om. | |
| Det är individual systemet som kostade ca 22000kr | |
|
Hittade denna tråd Länk Verkar som att Logik 7 = Hifi professional för 12k. Konstigt då han sa att det kostade 20k vid inköp. Men men alla kan göra fel. |
|
|
Har ni några råd efter vad jag bör kolla efter idag då jag synar bilen ? Fullständiga listan: Chassinummer WBAVS110X0KK65062 Typkod VS11 Typ 325I OL (EUR) E-modellserie E91 () Serie 3 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N52 Cylindervolym 2.50 Motoreffekt 160 Motor HECK Växellåda MECH Färg SPARKLING GRAPHITE METALLIC (A22) Stoldynor LEDER DAKOTA/B7 LEMON (LCB7) Produktionsdatum 2006-01-10 S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Anpassning till sportchassi S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt S2BGA LT/ALY WHEELS DOUBLE 161/MISCHB BMW LM-fälg dubbeleker 161 S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S386A ROOF RAIL Takreling S3ACA TRAILER TOW HITCH Släpvagnskoppling S418A LUGGAGE COMPARTMENT PACKAGE Bagagerumspaket S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Innerbackspegel automatisk avbländade S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats S470A CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT Isofix-System S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sportstol S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE Förvaringspaket S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4AEA ARMREST FRONT RETRACTABLE Skjutbart armstöd fram S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC), bak S521A RAIN SENSOR Regnsensor S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S544A CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION Farthållning med bromsfunkt. S563A LIGHTS PACKAGE Belysningspaket S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S710A M LEATHER STEERING WHEEL M läderratt P7APA DYNAMIC + ADVANTAGE PACKAGE Paket Dynamic och Advantage P7RSA COMFORT PACKAGE Paket Comfort S842A COLD CLIMATE VERSION Utförande för kallt klimat S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Extra-Export tankning S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Korsvis manövrering utgår S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning svenska S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling S8SPA COP CONTROL Styrning COP S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION Karossytsskydd S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Exterieurdelar in vehicelfärg S4AGA INTERIOR STRIP TITAN. DULL Innerprydnadslist Titan matt S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska 135,000 :- låter väl som en ganska bra affär ? Bilen har gått 10k mil, sommardäck på fina 19´´ och fina dubbade till vintern på 16´´ alu. |
|
| Vad är "Extra-export tankning"? | |
|
Mer bränsle i tanken. Den ska ju köras upp på lastbilar, tåg, skepp osv och runt på olika omlastningsplatser. Det drar ju mer soppa än att lämna ut den på BMW-Welt. __________ Mvh Grelle |
|
| Det blidde ett köp ändå! En riktigt underbar kärra och det känns bra att ratta bmw igen :) | |
| Grattis! Verkar som en bra affär! | |
| Ja det kändes bra iallafall det är det viktigaste. Det blev affär vid 139 000 så inte riktigt vad jag tänkt mig men ett litet pris att betala för att må sådär underbart som en bil kan få en att må :) Måste passa på att hylla M-sport ratt o knopp! Dem små detaljerna som gör att! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.