|
|
|
|---|---|
|
Min E38 har efter lång och trogen tjänst sålts. Har hittat en 730d Premium med garanti i Tyskland som jag är lite sugen på. Har aldrig köpt av BMW i Tyskland tidigare, men har hört att det ska vara svårt att ev. förhandla om priset. Vad tror ni om den här? Länk Tittat på både 730d och 745d, men har svårt att bestämma mig :/ Mvh. Patric, BMWCS #4598 | |
|
felaktig länk.. vet inget om diesel,men i dina skor så hade jag satsat på en 745d istället för en 730d. inga problem att handla av BMW Tyskland..klockren beskrivning på bilarna,smidig affär,mkt trevligt o proffsigt kundmottagande..här har svenska säljare mkt att lära sig om..3/4 av dom borde sitta bakom en kassa på JYSK istället för att sälja BMW bilar.. Köpte min cabbe förra våren hos BMW i Munchen ..allt jag kunde pruta var 500euro:) dock fick jag den nyservad (oljeservice) + 12 mån europlus garanti . vi kom ner tors morgon.kollade på den och.bilen var precis som dom beskriv den. ringde hem till min bankkontakt o bad dom föra över pengarna..(urgent transfer)..kostar 300kr extra hos swedbank..då kommer pengarna fram inom 24h garanterat..normal överföring tar annars 3-5 bankdagar |
|
|
Så klart är en 745d roligare men bara du vet hur mycket du vill lägga på bilen speciellt skatten är mycket högre och förmodligen försäkringen också Att handla bil i Tyskland är inga problem så lycka till Ha deT |
|
|
Vi testar länken på nytt Länk Skatten på en 730d ligger på ca 5700:-/ år medan 745d ligger på ca 8100:-/år. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Suck, fungerade inte igen.... Här kommer ett nytt försök med en länk till samma 730d på mobile.de Länk Hittat även hittat en intressant 745. Bilderna är från när han köpte bilen från Niederlassung i Hannover Länk Kan det bli ngt. problem med att bilen är expoterad tidigare från Tyskland till Luxemburg? Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Fått lite mer info ang. 745:an S248A STEERING WHEEL HEATING S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL S2EAA LT/ALY WHEELS Y-SPOKE 149 W MIXED TYRES S2VAA ADAPTIVE DRIVE S316A AUTOMATIC TAILGATE OPERATION S358A CLIMATE COMFORT WINDSCREEN S403A GLAS ROOF, ELECTRIC S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW S416A SUNBLINDS S423A FLOOR MATS, VELOUR S428A WARNING TRIANGLE S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE S441A SMOKERS PACKAGE S442A CUPHOLDER S456A COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER S496A SEAT HEATING FOR REAR SEATS S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING S541A ACTIVE CRUISE CONTROL S5ACA AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL S611A BMW NIGHT VISION S612A BMW ASSIST S616A BMW ONLINE S620A VOICE INPUT SYSTEM S633A PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL S698A AREA-CODE 2 S6AAA BMW TELESERVICES P7R8A INNOVATIONSPAKET PLUS L801A GERMANY VERSION S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION S8SPA COP CONTROL Styrning COP S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS S470A CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT S521A RAIN SENSOR S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Saknar soft close för dörrar samt tv i optionlistan. Är det något som ingår i "innovationspaket plus", eller saknas det helt enkelt på bilen? Tycker att 25900€ är lite väl högt, eller vad säger ni? Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Utan att titta på priser och dyl. hade jag tagit den mörka Bara av den anledningen att jag tycker att mörkare bilar är snygga och Alpina fälgarna Att det är med den större motorn är ett + men inget tvång Vi får ju bara köra 120 km/h i Sverige ;-) komforten är ju densamma i bägge Lycka till Att bilen varit i olika länder är inget problem bara den inte varit krockad och lagad i ett tredje land som inte är så nog räknade Ha deT |
|
|
Det blev den mörka : ) Körs hem från Luxemburg på måndag om allt går väl. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Grattis till ett nytt Lok hade också åkt 7 serie om vi inte haft jätte hund de är otroligt trevliga bilar Lycka till på måndag. Ha deT |
|
|
Grattis till ett nytt Lok hade också åkt 7 serie om vi inte haft jätte hund de är otroligt trevliga bilar Lycka till på måndag. Ha deT |
|
| Grattis PJ | |
|
Tack, det har nu gått 4v sedan jag kom hem och ursprungs kontrollen ska troligen bli färdig innan veckan är slut. Men vilken underbar bil att köra hem. Snittade i 112km/h enligt färddatorn, och fick i 53 liter i tanken utanför Lübeck. Den ger en snittförbrukning på 0,76 trotts en del mindre köer och någon enstaka fullgas acceleration. Nu var det inte bränsle ekonomin jag köpte bilen för men ett klart plus i kanten. Har lyckats slarva bort nycklarna till Alpina Classic 21", men nya är på väg. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
över 4 v för ursprungskontrollen???? du kanske inte skicka in alla papperna med rek post direkt dan efter,samt satte in dom 700kr? |
|
|
Nej, inte för ursprungskontrollen. Den tar ca 7 arbetsdagar just nu. Men tot. har det tagit drygt två veckor med påskhelger och allt för att få den utreggad från Luxemburg. Sen tog det rekommenderade brevet nästan 1v från Luxemburg. Så går det när man är snål och har bråttom att komma iväg ;) Körde hem på gamla ägarens skyltar, därav fördröjningen. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.