|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tycker att summern som ljuder när man öppnar dörren och parkeringsljus eller halvljus är på låter väldigt illa. Gongongen för låg spolarvätska och yttertemperatur låter bra eller hur man nu ska uttrycka sig. Men den där summern för ljuset den låter väldigt illa tycker jag. Det jag vill veta är om det kan vara fel på min eller om det helt enkelt låter bzzz, bzzz, bzzz och samtidigt något skorrande och ska vara så. Mvh Martin | |
|
Glömde.... E39 2002 gäller det Mvh Martin |
|
|
Samma surr på min. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Den låter ganska illa ja, men du missar inte att du glömt släcka ljuset! | |
| Minns inte hur det låter på E60n just men på E39an var riktigt fult ljud som du säger, | |
|
Verkar som om summern är i sin ordning på min då helt enkelt. Nästan synd att den inte är trasig, då hade det ju gått att ordna för det låter ju ruskigt trist. Men man glömmer inte ljuset på i vart fall. Alltid nåt. Mvh Martin |
|
|
Det ljudet alstras inte av en summer utan av ett relä! Blinkersljudet på E39 är mycket bra har jag alltid tyckt, inget sånt där modernt "syntetiskt" fjantljud när man blinkar. Hittade förklaringen: I instrumentklustret sitter ett RELÄ som bara sitter där för att det ska låta! :) Det är detta relä som pulsas med 40Hz (tror jag det var). |
|
| Jag har färddator i min E39 -02 och där låter gong-gongen när man "glömt" ljuset på och det "LIGHTS ON" i displayen. | |
|
Då är det ett relä som låter som det kommer från 1978 då;) Mvh Martin |
|
|
520iA, då har du "high cluster". Alla reläer låtet som de är från 1978bom de tvkngas slå om med 40Hz. :) Snararr hade ett från 1978 inte kunnat hänga med så distinkt vid varje omslag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.