|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har sökt utan att finna mitt svar :( Jag har köpt mig en 635 csi som ska renoveras upp. Bilen var komplett förutom motor. Har hittat en ny maskin till den, men upptäckte att sprängkåpan till växellådan saknas... Verkar inte helt enkelt att få fatt i en ny sprängkåpa och börjar därför fundera på om man skulle jaga en ny låda istället? Getrag 260 / 265 verkar ju finnas på en uppsjö av BMW modeller, men hur är det med längden (samt sprängkåpan)? T.ex. 260 lådan sitter ju även på bilar med M50 motor. Gissar att det är andra sprängkåpor på dessa? Om man då istället satsar på en låda från en bil med M30 (t.ex E30) vågar man då tro att denna lirar med en E24 eller skilljer längd osv på lådorna? | |
|
Lös sprängkåpa till 4 växlade och 5 växlade Getrag är utbytbara sinsemellan, det som kan skilja är placering och typ av slavcylinder till kopplingen. M30 i E30 torde andast finnas i Alpinas modeller så det är ingen lätt väg att gå. Däremot så finns ju E28, E23, E12, E9 och E3 med Getrag som har lös sprängkåpa. M50 motorns sprängkåpa passar inte på M30, men allt går ju att bygga om i.o.f.s... Har Själv en M3 E30 växellåda med original sprängkåpa från M30 i min E9. Mvh Johan |
|
|
Jag har en sån kåpa som du kan få köpa för en femhundring om du vill. Ska ner till Simrishamn i påsk och då har du inte så långt att hämta den eller så skickar jag den och du betalar frakten. Hör av dig om du är intresserad så får vi kolla upp att den passar din bil. Mvh Janne |
|
|
Janne; du har PM ;) Men bara för att kanske kunna hjälpa andra som undrar också... En låda från en E28 ska passa "bolt-on" till en E24 också? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
"En låda från en E28 ska passa "bolt-on" till en E24 också" Så länge det inte sitter en M20 motor i E28:an så, ja! Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.